En skvätt tvätt

När vi hade möhippa för min syster en gång i tiden (oj vad det känns lääänge sen) så bad vi henne svara på en rad frågor, samma frågor ställdes även till hennes då blivande man. En av frågorna var om de hade några ovanliga smeknamn på varandra. Maria berättade att Jonas brukade kalla henne för "strumphögen" (ja, ni kan sluta skratta nu). Detta var en kärleksförklaring, inget fult smeknamn från Jonas sida. Jag som är född på 70-talet och uppväxt med Staffan Westerbergs "syster yster och lillstrumpa" har allt annat än lätt att hitta det gulliga i det smeknamnet! På någotvis har jag i alla fall lyckats acceptera det och t.o.m. lärt mig gilla smeknamnet.

En sak  jag aldrig, ALDRIG kommer att finna något vackert, sött eller kärleksfullt i är detta:


Det här är ingen gullig liten strumphög! Det här är en trist, tråkig, oändlig tvätthög! Jag hatar tvätt. Visst kalla mig negativ idag. Kalla mig vad ni vill (Strumphög!). Men ni får mig inte att gilla tvätthögar.

Men likt förb..... ligger den där på golvet och väntar på mig så det är bara att sätta fart.

Vad sa du Mona! Ny dag, nya möjligheter... är det i morgon??? :)

KRAMIZAR
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Jajamen...allt är möjligt :) själv skulle jag MÖJLIGTvis kastat högen till ngn annan... ;)

2008-10-09 @ 14:39:39
Postat av: Emelie

Tack för grattiset!

Om du vill så kan du ju adda mig på msn så kan jag hjälpa dig att skaffa lite roliga mönster i Photoshop. =) [email protected]

2008-10-09 @ 15:21:14
URL: http://semlesara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0