Grattis Jenny:)

Idag har jag namnsdag!!!

För att fira mig själv idag så bestämde jag mig för att fixa lite kvalitetstid, ...utan att fråga!
Efter maten, när barnen satt och tittade på TV, gick jag till Jon som stod och mekade med bilen och sa:
- Nu åker jag en sväng...
Jag visste att det skulle ta ja lite drygt en timme. Jag åkte till Willys, inhandlade lite mat, popcorn, frukt, mm. Så skönt att ha något hemma till morgondagen ifall man inte orkar göra några större utsvävningar då. Därefter for jag vidare till elljusspåret och piskade mig själv runt 3,4 km slingan. Ett träningspass på drygt 20 min.
Inte för att Jon protesterade när jag sa att jag skulle åka, men jag kände mig så stolt att jag bara sa det utan att fråga.



Annars har jag mest varit duktig idag. När jag tänker efter måste jag ha varit full med energi. Barnen har varit hemma eftersom både låg med värsta hostan hela natten och klagade på halsont. Eftersom jag ändå inte kunde sova, och för att jag är så snäll.... Bad jag Jon hämta Kalle till våran säng, och sa till JOn att lägga sig i Kalles. Så låg jag där själv med mina hostande barn på varsin arm... MYSIGT :S

Öh... energin!! Trots dålig sömn var vi uppe strax efter 7. Den första tiden fixade jag äkta kvalitetstid genom att sitta i soffan och plöja mig igenom X antal sidor i min bok... NICE. Sen satte jag fart.
Plockade ihop 2 påsar med kläder som Johannes ska få ärva.
Skurade duschen + tvättade draperiet.
Rensade i Kalles rum
Sorterade ur babyleksaker ur leksakskistan.
Tvättade.
Torkade kiss efter Ebba, som sprang runt i trosor, 4 ggr. (hon kissade på golvet 4ggr, inte sprang runt i trosor 4 ggr)
Rensade ut lite skräp ur förådet.
Lagade mat (stuvade morrötter, korv och bacon).

Dessutom hade jag såklart två barn att ta hand om. + en kattunge!
Tycker det var en bra dag för att vara mig.

Så kommer Jon hem och fixar upp hyllor åt mig i matkällaren också. Snacka om överraskning på min namnsdag. romantiskt......!


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis på namnsdagen!!!

2008-10-06 @ 22:18:27
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: karin

GRAttis på namnsdagen hooppas den varit bra!:Dkramar

2008-10-06 @ 23:55:01
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Mona

Grattis ...på alla sätt å vis.



kram

2008-10-07 @ 06:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0