Kött kött ä gött och mams gör trams :)

Idag har jag haft en bra dag. Först jobbat, hämtat barnen, haft Ulle med pojkarna på fika och tränat. Men bäst av allt är att vi fått frysen fylld med älgkött. Dom stackars karlarna har slaktat hela kvällen, men va skönt det är nu när man får trycka in "super action freeze"-knappen på frysen och köttet ligger där packeterad och stelnar till sig. Lite halvironiskt är det att Jon får samtal om att vårat lamm (Jon har beställt) är slaktat och ska tas omhand, i morgon! Suck... Nu kunde vi dock avstå lammet och få ett i mars istället om vi ville, ett förslag som Jon köpte till min stora glädje. En slakt per vecka räcker. Dessutom kommer det snart en halv gris till oss också. Behöver jag påpeka att vi inte har några planer på att bli vegetarianer det närmaste halvåret i alla fall.


Men så har vi min mor. Hon ringde och bad mig kolla en sida på internet, detta med skratt i rösten... Visst, jag sökte mig fram till "husvagn & Camping"s hemsida... För att se min mor posa i bikini...OCH GUMMISTÖVLAR!!!! Med detta foto har mammas campingkompis från Sundsvall vunnit första priset i fototävlingen. Herre gud säger jag bara. Vet inte om man ska skicka ett datavirus till den där sidan så den stängs ner, eller bara gilla läget och skratta åt "eländet". Men eftersom jag älskar dårfinkar och själv är en riktig dönicke, går jag på det senare alternativet. Jag ska t.o.m dela med mig av min mor till alla mina trogna, otrogna och spontana bloggläsare. Om inte annat kanske det resulterar i lite förståelse för hur jag är....

Följande inslag är taget från: http://www.husvagnochcamping.se/ovrigt/article351445.ece

***************************************************************
Husvagn & Campings fototävling


Tusen tack för alla fantastiskt vackra, roliga och härliga bilder!

Efter mycket velande och många diskussioner fram och tillbaka har vi till slut kommit fram till sju vinnare.


Ett stort grattis till er alla!


1:a pris

Foto: Rolf Nyberg
Fotograf:Rolf Nyberg, Söråker

"Bilden är från semestern på Lundegårds camping på Öland. Majlis Ersson har garderat sig för alla typer av väder - både sol och regn."
(Rolf har vinnut en minidator från Shuttle.)

**************************************************************

Ny dag, nya galenskaper....

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: ulle

Go Majlis go Majlis!! Underbart! :)

2008-10-23 @ 06:58:16
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Mona

Underbart...tanten kan hon!! :)

2008-10-23 @ 07:10:52
Postat av: Emelie

Haha, vad roligt! Riktigt snyggt Majlis. Mpåste visa mamma. =)

2008-10-23 @ 10:15:14
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Mike-MooseKiller

Majlis äger fett =))))

2008-10-24 @ 02:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0