Lördagkväll, i hemmets "lugna" vrå.

 Vi hade middag här hemma igår. Janne, Jenny och deras dotter Klara var här och vi åt panerad torsk, pressad potatis och romsås. MUMS. Jag tror ALLA, inkusive barnen, åt så vi skulle spricka. Till efterrätt hade Jenny gjort en pecannötpaj som var supergod. Det bästa är att mycket är kvar eftersom alla var så mätt efter maten. (receptet kommer i nästa reklamblad från Konsum, kan rekomendera alla pecannötälskare att prova den).

Idag har jag jobbat några timmar och därefter tog jag en tripp till Mora. En tripp som visade sig bli riktigt trevlig. Syster Sara dök upp i affären precis innan jag skulle stänga och följde glatt med mig. Vi var till Kapahl, ICA Maxi och avslutade med happymeal, kaffe och chokladmuffins på "donken". Inte ofta vi kan sticka iväg sådär barnlösa helt oplanerat. Kvällen var tänkt att vi skulle spendera med Janne, Jenny, Krister och Cattis men eftersom Jon inte mått så bra avbokade han. Jag kände mig lite besviken men vi har haft en ganska skön kväll här hemma med barnen, och det är inte fy skam.


...Plötsligt när jag satte mig vid datorn tjöt det från trapphuset. "BRANDVARNAN" Jon rusade upp ur soffan... och jag efter med hjärtat i halsgropen. Famme i hallen var allt frid och fröjd, förutom att brandvarnan fortfarande tjöt rakt ut. Ingen rök, ingen eld, ingen fara! Ja ja det har väl bara gått hett till här hemma...


Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: karin

vad mysigt o gott det lät:)! kram

2008-10-18 @ 21:01:42
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Michaela

Storfjäten till Helgen kanske då :)

2008-10-19 @ 02:10:34
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0