Paketmani

Idag kom jag på hur besatt jag är av paket. Paket i alla former. Det bara kom över mig på jobbet när jag stod och plockade varor. Känslan fick mig att småskatta åt mig själv. Mer jag tänker på det, mer kommer jag på att jag älskar paket. Födelsedagspaket, namnsdagspaket, julklappar, överraskningspaket, tackpresenter, morgongåvor,morsdagspresenter, postpaket... ja t.o.m. resepaket. ;)

Känslan slog mig när jag tog emot varor idag (paket). Jag blir ALLTID glad när et kommer varor (paket). Det är ju jättespännande. Man vet aldrig vad som döljer sig innanför de bruna kartonsidorna. Jag släpper alltid allt annat och springer och hämtar en sax för att skära upp tejpen som försluter kartongerna. Fast Malin har sagt åt mig att låta varorna stå, måste jag ju bara kika lite.

När jag började tänka mer kring paket slog det mig att det faktiskt är jag som är drivande (maniskt) för att vi FORTFARANDE måste köpa julklappar tillvarandra. Vet inte hur många år syrran har frågat om vi ska skita i det.... jag kan inte. En jul utan julklappar???? Hallå!! Men det är inte kravet på fina gåvor, jag gillar ovissheten. Spänningen. Dessutom tycker jag det nästan är roligare att ge än att få. Hellst vill jag hänga över axeln på den som öppnar paket.

Tänk när man går på bröllop, dop eller födelsedagsfester där dom inte öppnar paketen. Jag klarar mig knappt igenom kvällen på grund av min nyfikenhet. Ibland blir man inbjuden på "paketöppning" dagen efter. (vilket jag förstår för det kan bli väldigt uuuutdraget). Men gissa om jag är förste, om inte man, så kvinna på plats. Så nästa gång ni ser mig avsupen på en fest, eller ser mig lämna den alltför tidigt, vet ni varför. Det är enda sättet för mig att förhindra att jag sliter papperen från presenterna.

Trots den paketälskare jag är, hatar jag att öppna paket inför publik... knasigt dilemma!!!

För övrigt har det varit en bra dag. Jag är lycklig idag. Om det så bara är för idag, så känns framtiden lite ljusar ut nu.

I morgon bär det av till fjäten. Huset har vi lånat ut. Skönt, om larmet går..... ;)

Kram och go natt!
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Malin (the boss)

Hi, hi det är så skönt att du älskar paket - för jag kan alltid lita på att du tar hand om inkommande leveranser ;-)

Själv vet jag ju vad jag beställer (oftast?!) så det är inte ett dugg spännande...kanske du ska få lägga beställningar här ett tag framöver så får jag gå bak och känna den spänning du gör - för visst är det härligt med paket!! MEN, jag håller med - jag hatar att öppna "egna" paket inför publik, visst är det underligt?!



Puss o kram

2008-10-25 @ 21:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0