fkng jvl frskrngskssa, rbtsfrmdlng ch nnt lst flk

Nu är det en sån där dag igen... Papper papper papperpar perapapp papa rapp rapparport..?????

Jag har stämplat 2 veckor. För att få pengarna måste jag göra en årsanmällan. Där ska jag skriva i vad min tidigare anställning var....? Vilken anställning!  och varför denna "anställning" upphört. Jag behöver intyg från min anställning. Min situation är ju precis som det "alltid" varit. Ändå måste nya papper in, dvs samma papper de redan har. Dessutom behövs ett intyg från arbetsförmedlingen för varför jag avbröt min inskrivning vid arbetsmarknadsåtgärden under ett par veckor, fast jag var beviljad längre... (anledningen var att jag arbetade 2 veckor heltid så arbetsförmedlingen var dom som ringde upp mig och sa att de skrev ut mig, det såg väl bra ut i deras statestik antar jag). Dessutom behövs arbetsgivarintyg för hur mycket jag arbetat... först står det från ett år tillbaka, men när jag ringde förut har de redan intyg fram till sista juni så jag tänker då bara skicka från 1 juli. Det här gäller 2 veckors stämpling

Sen ska jag ju ha pengar från försäkringskassan (istället för stämpling eftersom jag inte har dagar kvar). För att få det måste jag skicka in papper till arbetsförmedlingen... en krånglig blankett där timmar ska redovisas på de mest knasiga vis. En rad där man kryssar i de dagr man jobbat, och en rad där man kryssar i när man fått ihop en hel arbetsdag dvs 8 timmar...
ex jobbar jag 2 tim månd, 4 tim tisd och 7 tim fred kan jag endast göra kryss fred. Då har jag dock 5 tim kvar som jag måste komma ihåg till nästa vecka. Jobbar jag då 3 tim på måndagen kan jag sätta kryss där med eftersom jag då fått ihop 8 tim.
Denna blankett ska arbetsförmedlingen sen skriva på och skicka vidare till försäkringskassan. Försökringskassan ska sedan handlägga och betala ut pengar till mig.... och med deras förseningar får jag väl pengarna lagomt med min pension.

Sen ringer jag arbetsförmedlingen för att boka en ny tid hos min handläggare (eftersom jag fick lov att avboka förra men då var hon ej på plats så JAG fick lov att ringa tillbaka). När jag ringer har hon telsvarare: den du söker är sjuk!. En telefonist svarar och jag ber att få lämna ett meddelande att hon ska kontakta mig; Nje det kan jag inte eftersom jag inte vet hur länge hon blir sjuk. "nä, och det ska jag veta" fick jag lov att svara näsvist. Jag blev kopplad till en kollega som kunde boka ny tid, enligt telefonisten. Bullshit. Det slutade med att hon fick lämna ett meddelande till min handläggare att boka en ny tid med mig. Skulle inte förvåna mig om det kommer ett brev med en ny tid, en tid när jag jobbar....

BLÄ säger jag bara.
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Oj..nu va det myyyycke :)

2008-10-27 @ 17:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0