En festvecka, Bästvecka eller Pestvecka???

Ja, det är verkligen med blandade känslor jag tar mig an den kommande veckan. Det är en hel del festande som står på schemat. Mycket jobb står på schemat. Roliga aktiviteter står på schemat. Mycke tid utan barnen står på schemat...

På tisdag börjar vi med skolans modeshow. Det betyder att jag kommer tillbringa hela dagen i skolan. Med mig har jag Selma och Felicia som ska vara mina modeller. Selma som sommarflicka och Felicia som Brundnäbb. Själva showen äger rum på kvällen och jag räknar inte med att rulla in på gården förren efter 22. (kanske ännu senare).

Onsdag är det bara att återvända till skolan. Dagen börjar med städning, men sen har vi egen hårvård. Dagen kommer avslutas med FEST. Det är dags för treorna att lämna oss, vilket självklart ska firas med en rejäl avslutningsfest. Det blir tacoskväll på skolan och vissa indikationer tyder på att det blir en del lekar och annat spex. Kvällen avslutas på krogen. Självklart betyder detta att jag blir kvar i Falun. Roligt förvisso, men jag har ångest för barnen.

Torsdag har vi kort dag i skolan, men det betyder inte vila. Mikaela fyller 18 år och kvällen ska tillbringas hos henne med grillning och firande. Dessutom hoppas jag att vi ska kunna ta barnen till någon majkase under kvällen. Dom kommer vara mitt prio.

Fredag åker vi mot Ramundberget och en av årets roligaste tillställningar, After Ski 1000. Jag har längtat tillbaka sen jag lämnade stället förra året. Jag vet att det kommer bli bra när jag väl kommer dit, men just nu har jag sån otrolig längtan efter att umgås med mina barn. Hemmet lämnar vi till goda vänner, enjoy!

I helgen har jag och barnen dock fått en hel del tid tillsammans. Lördagskvällen for jag och Kalle ner till Mange och Anna och hjälpte dem måla om i köket och vardagsrummet. Lite skönt att ta bara Kalle en gång. Han fick vara lite stor och cyklade själv på sin cykel. Jon var hemma med ebba eftersom hon hade haft lite feber under natten och Jon ändå hade jour. Idag, söndag har Kalle lekt med kusinerna Selma och Felicia och jag och Ebba fick lite tid tillsammans.

Men dagen började med att vi fick åka in till akuten med Kalle. Förra helgen fick han ett rött märke i ögat och därefter har det blivit värre och värre. Vi vet dock inte om han fått in något eller vad det kommer ifrån. Han säger att det inte gör ont, men så är han inte den som klagar heller. I alla fall kunde inte AT-läkaren se vad det skulle kunna vara utan skickade oss vidare med remiss till ögon. I morgon ska han in igen så en ögonläkare får titta på det. Hoppas det inte är något allvarligt...
På tisdag ska han på kontroll hos tandläkaren. Jag har lite svårt att släppa dessa besök till pappan. Jag litar på honom till fullo, men som mor vill man vara med sina barn när det är något. Jag kämpar verkligen med att släppa på det när det gäller "småsaker", men ångesten är inte lätt att styra över.
Ebba har dessutom fått sina årliga prickar. Den här gången är ena axeln full med röda "bett" som går ner lite på ryggen. Dessutom har hon några prickar i ansiktet. Blir det inte mycket värre kommer jag dock att avvakta med henne till nästa vecka. Är dom kvar åket jag till hudkliniken med henne då...

Som ni förstår blir det kanske inte så mycket tid över till bloggande. Kanske kan jag skriva en liten rad någon dag... men annars får jag ta igen det nästa vecka.


Världens bästa!!!

Kram på er mina gosefisar
Mamma älskar er!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja du Jenny!



Du har väl på ett sätt haft förmånen att att vara mycket med dina barn innan.

Det är bra och den tiden betyder mycket även nu, du har trygga barn som vet att mamma o pappa finns där, därför går det också bra att vara lite hos mormor, farmor, mig och så klart deras pappa.

Ha inte dåligt samvete, det hade varit värre om du

struntat i dom av konstiga skäl, så är inte fallet.

Du är en underbar mamma!



Men nu ska du bli frisör också. Att räcka till är kvinnans stora dilemma. Man får göra så gott man kan och försöka nöja sig med det. Du rockar fett!



Kram A

2009-04-26 @ 22:06:19
Postat av: Anna

Kalle - Cornelias favvobarnvakt. Jiiises va kul hon hade i lördags...

Och tusen tack igen för flitigt rollande. Hä bli fint! Kom snart igen. Massa cider och vin kvar =o)

2009-04-26 @ 22:51:16
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Anna

Kalle - Cornelias favvobarnvakt. Jiiises va nöjd hon var i lördags kväll. Och trött i benen!

Och tusen tack igen för flitigt rollande. Hä bli fint! Kom snart igen. Finns massa cider och vin kvar =o)

2009-04-26 @ 22:53:17
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Anna

Fan va jag tjatar!

Men det kom inte upp att jag hade kommenterat första gången...

2009-04-26 @ 22:54:27
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Mona

Hörrududu..nu får du allt skärpa dig..världens momsigaste mamma!! (ja ja..jag var likadan..)

PS.. Torsdagen skall bara vara för våra barn..vi skall skämma bort dem från början till slut på den dagen, umgås, käka gott, självklart fint väder och därefter avsluta med en promenad med småbarnen till majkasen.!! (Hum Max vill nog inte vara delaktig :)



Glöm ej att leta tag i den berömda gummibåten -- Vi lär ju ta oss ner snabbt till After-ski !!!

2009-04-27 @ 07:13:10
Postat av: Michaela

Jeeennnyyy inte ska du ha någon ångest :) och klart ni ska på majkase kanske är det någon neran för oss :) saknar er :) du är bäst vet du det :) KRAAAAAMMM du får fixa mitt å hannas hår lite på torsdag om du har lust å tid med någon frisyr <33

2009-04-27 @ 08:34:33
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0