Landstinget saknar sting, får betyget ingenting!!

Här har jag inte tid att sitta.... men jag måste avreagera mig!

Man kan fråga sig vilken koll läkarna igentligen har... när man som patient blir rättad, för att det sedan ska visa sig att man hade rätt!!! Det finns guldkorn, riktiga guldkorn, bland personalen (jag träffade ett på akuten i lördags) men i helhet har jag inte mycket till över för Mora lasarett. Den enda avdelning jag aldrig stött på problem med (av de JAG besökt) är BB, och de stänger de under sommaren.......???????
Konstigt!

I morse åkte jag iväg till Falun, som vanligt. Bilen skulle in på service kl 8.30, därefter skulle jag till skolan och förbereda med morgondagens vårvisning (hade/har massor som skulle falla på plats). På vägen dit ringde jag ögonkliniken i Mora för att få en tid till Kalle, eftersom han fått remiss dit. Efter ca 20 minuters kö kom jag fram och förklarade mitt ärende.

- Då tycker jag du ska ta honom och åka till Falun!
-????????? VA!
I går trodde jag att jag skulle ta Kalle till Falun, men läkaren protesterade då och sa att Ögonläkare fanns i Mora. Därför åkte jag själv till Falun och Jon skulle hämta upp Kalle och ta honom till Mora. Där stod jag alltså i Bjursås, på väg mot Falun, och borde haft Kalle med mig. Nu skulle ju bilen in på service i Falun så jag fick "glatt" fortsätta till Falun, hoppa in i lånebilen, återvända till Orsa, hämta Kalle på dagis och därefter styra tillbaka till Falun. På min färd ringde jag Falun och fick i alla fall en bestämd tid, 14.15, för att slippa sitta så länge och vänta på lassarettet. vid 15.00 fick vi komma in till en sjuksyster som kollade Kalles syn (perfekt!). Därefter skulle vi tillbaka till väntrummet och invänta läkaren. Jag frågade om väntetiden och fick till svar att han hoppades vi skulle komma in inom en timme. Därför gick jag och Kalle och köpte mellis innan vi återvände till väntrummet. Där blev vi sittande till nästan 17.00.

SUCK!!!

Nu är vi i alla fall hemma igen med ögondroppar mot pollenallergi. Skönt att det inte var något värre. Nu får vi bara hoppas att det hjälper. Läkaren var helt förvånad att han inte har klagat för det såg så "illa" ut. Stackarn.

Nu måste jag coola ner mig.

Tjing
Sol jenny


Kommentarer
Postat av: Emelie

Varför är jag inte förvånad?? Suck! Ibland funderar jag på hur vissa människor kan känna att de ska arbeta i ett sånt yrke där det krävs en liten känsla för att ha med människor att göra. Känner man inte att man inte passar in? Att jobbet man gör inte blir så bra? Hoppas lilla Kalle snart blir bra!

2009-04-27 @ 21:46:22
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anna Nämd

FAAN vad tröga dom är på det där jävla sjukhuset iblaaand. Lycka till i kväll! I`ll be there!



Hej hopp/A

2009-04-28 @ 08:30:20
Postat av: Anonym

Jag har också varit med om liknande en gång....och då handlade det också om ÖGON!! Var i Falun, så besökte akuten.. Dom sa att det kunde dom ta i Mora dagen efter på vårdcentral. Åkte till Mora, väntade in tiden vi hade på VC. På VC så tyckte dom att det var bäst om dom kollade på det I FALUN!!!!!! Grrrr...

Tur att du har en uthållig och duktig son!

Kram kram

2009-04-29 @ 10:22:18
Postat av: Malin B

Kanske måste säga att det var jag, Malin, i förra inlägget:) Puss

2009-04-29 @ 10:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0