Ja må jag leva....

Påsken flög förbi som en påskkärring på väg till blåkulla... med andra ord i full fart och med en massa tokigheter.

Vi tillbringade den (så klart) i "vårt" underbara Fjäten. Barnen börjar tro på allvar att det är våran stuga nu... Hoppas Mona och Micke tar det som en komplimang :)
Som vanligt gick vi in för att ta det lugnt första kvällen, och som vanligt sket det sig. Tillsammans badades det tunna och festades. Fredagen var halvmulen men vi begav oss ändå ner till slogboden några timmar. Vi skulle ta det lugnt och ladda för min födelsedag på lördagen, men som vanligt sket det sig... i alla fall lite. Lördagen var vi ändå uppe tidigt och for iväg till sjön för att pimpla och mysa tillsammans med en hel rad andra glada påskfirare. Jag räknade till över 30 personer på isen, majoriteten från Orsa. Man kan undra om det har ekat hemma i byn... Det var en härlig blandning av folk, i skiftande åldrar. Yngst var P-Å och Tins Svea med sina 8 månader. Sen Ella, Ebba och Kalle som alla är i dagisåldern. 3-4 barn i skolåldern, 4-5 tonåringar, ett gäng 20-30 åringar, ett till gäng mellan 30- 40 åringar, några glada 40+ are och ett par tappra 50+ are. Jag gillar verkligen när det är spridda skurar på åldrarna :) Efter 2 dagars festande skulle vi mest mysa runt på lördagen, med som vanligt sket det sig och slutade med rajraj.... men va sjutton jag fyllde ju faktiskt år!!!

"Jag och Tyson"

Ska försöka ta mig tid att lägga in lite fler bilder senare.... och om någon kan förklara hur jag ska göra kanske det hade kunnat bli ett litet filmklipp!!!


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad det sket sig!! Nå, huvudsaken man har kul!

F'låt att jag missade din dag med fem minuter, ska icke upprepas. Hoppas jag! För å va rättvis har jag missat en som fyllde idag (igår... klockan e visst mycket)också. Har vi spikat den 25:e?

2009-04-14 @ 01:09:37
Postat av: Emma

Låter som en riktigt mysig påsk!

Grattis i efterskott :o)

2009-04-15 @ 08:13:48
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0