Kalashelg!

Har kommit på att det här med jour är bra. (Jon har jour 1 vecka då och då på kommunen, vilket innebär att han får rycka ut vid inbrott, trasiga diskmaskiner mm efter ordinarie arbetstid) För det första så blir det lite extra klirr i kassan och dessutom tvingas vi till en lugn helg varje månad.

Gårdagen, dvs lördag, var det kalas och kalas. Vi började med att fira Leo som fyllde 3 år och därefter skjutsade jag Kalle och Maja till lekkompaniet där Filip hade 5 års kalas. Medan de stora barnen roade sig, for jag och Ebba hem till gammelalice för att umgås lite med henne och moster Astrid (mormors syster). Därifrån tog vi en vända till Torrkittvägen för att hälsa på Sonja. Sonja var tyvärr i Stockholm för att fira Tyra som hade 6 års kalas, men Göran tog emot oss och buketten med ringblommor som Ebba hade med sig. Därefter lekte Göran och Ebba och hunden (som Mattias, Sonja och Görans son, och hans Ida äger) så jag trodde aldrig vi skulle komma därifrån.


Man kan undra vem som hade roligast, Göran, Ebba eller hunden?! Är nog dött lopp på den frågan!

Innan det var dags att hämta upp Kalle och Maja tog vi en sväng förbi morfar och Leia för att lämna resten av ringblommorna vi hade plockat. Vi stod hos morfar och gav honom slängpussar innan vi gick vidare till Leia. Ebba ville gärna leka med den lilla flickan men jag förklarade att hon var i himlen men att man kunde låtsas att man lekte med henne. Ebba pysslade vid graven och tittade på alla saker, nallar, fjärilar och nyckelpigor, och så säger hon:
-Vilken söt och snäll flicka!
När vi börjat gå därifrån stannade hon plötsligt till, tittade på mig och utbrister:
- Mamma, vi glömde ge henne slängpussar!
Jag kunde inte annat än att vända tillbaka med Ebba som började slänga pussar och därefter satte sig på huk och la armarna om sig själv som om hon kramade om någon. Det var såååå gulligt.
 
Hos Morfar och Leia

Lördagskvällen blev lugn. Maja sov över eftersom Sara och Erik skulle iväg och roa sig på 40 års kalas. Hoppas de hade en trevlig kväll. Ska nog ta och ringa henne nu och höra!

Blivande brudparet på väg på 40års kalas!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!



Det är bra med oss. Micke är på Österåsen, äter grönsaker och tränar =) Bumse är pigg och busig, men ska opereas nästa måndag, så får vi hoppas att knölarna är godartade. Jag känner mig stressad över alla lektioner som jag har oplanerade =/ Men samtidigt är det jättekul att vara tillbaka på jobbet och det gick bra i fredags. Jag är expert på att oroa mig i onödan... Hälsa Jon!



Kram Angelica

2009-08-23 @ 14:39:50
Postat av: Lina.

Kika gärna in på min nyöppnade smyckessida, jag tillverkar bla pärl och kedje armband..men även mycket andra armband i olika material. VÄLKOMMEN! :)



www.DesignByLina.se

2009-08-23 @ 15:34:03
URL: http://www.designbylina.se/
Postat av: Anna Nämd

hej stumpan! Det är så sorgligt men ändå vackert när du skriver om Leia...Och i kombination med min favvo unge Ebba, ja då blir det blött i vrån...

Vad tjusiga Sara o Erik var då!



Kram A

2009-08-23 @ 22:44:29
URL: http://piratesoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0