Matvrak

Idag har vi haft tjejmiddag här hemma på "Björkbacke". Jag och Ebba åkte förbi domus och Ebba hittade många bra råvaror för en "brakmiddag". 


Efter litekokande och stekande kunde vi ta plats vid bordet.



Smakade underbart och visst är det härliga färger :)
Med tanke på det feta baconet och smörklicken på majsen kanske inte "du är vad du äter"-gänget jublar... inte heller de som håller på med diverse bantningskurer där man ska avstå pasta, potatis... osv. Men det skiter jag i. Det är nog i alla fall nyttigare än det killarna i familjen moffat i sig under kvällen. Följande mms-bilder droppade nämligen in under kvällen.

 

Nu fanns där ju ingen bild på den äldre upplagan.... men det kanske är lika bra, för då hade det nog inte varit helt omöjligt att det var malt- och humlesoppa på den!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja Jenny! Suck suck. Malt dricka är inte bra för varken sinnet , förhållanden, kroppen, hälsan.....

Jag blir trött.... trött ...trött...

Vilken god middag ni såg ut att ha ätit!

Pussa Princessan från faster..Ni rockar fett!

Kram

2009-08-05 @ 21:25:54
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

Här är kärringen som va med...humle å dumle..gick skitbra med alla råvaror.. :) Tills vi gjorde ett pittstopp vid strandrestaurangen där den manliga delen blev bjuden på irish coffe..(jag drack vanlig lite blaskig vetedrink)..därefter svarar jag inte för vårt sällskap...

-men ack vad trevlig båtresan och hela dagen - kvällen förflöt..till slut-tampen där hjärnan blev lite degig för vissa ...men helt okey å mkt trevligt ändå!

Önskar verkligen att du varit me!!

Imorgon drar vi till karlstad..då släpper väll Björn "norgekontot! igen ..å jag får väll hötta med handen igen..pust å fniss.. skall faktiskt bli trevlans..



Ha en trevlig helg!!



kram

2009-08-06 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0