Rymdnörd

Var så taggad i morse när jag satte mig i bilen. Hela vägen ner till Falun längtade jag, jag till och med småsprang sista biten till skolan för att ha tid på mig...
Det var dock varken lektioner, kunder eller klasskompisarna som i första hand fick mig att bråska på mina steg. Nej det var Fuglesang. Han skulle ju iväg i morse, det ville jag INTE missa. Jag slängde mig på tv för att sätta på nyheterna, men bara för att mötas av beskedet att avfärden blivit framflyttad till i morgon. TYPISKT! Klockan 07.16 ska det tydligen göras ett nytt försök (om man ska tro aftonbladet). Det kommer tyvärr betyda att jag sitter i bilen i morgon när han skjuts iväg, jag som ville se det på TV :( Får nöja mig med alla repriser som troligtvis kommer sändas vid varje nyhetssändning hela dagen.


COOL kille :)

Varför är jag då så euforisk över denna händelse?! Därför att det är helt omänskligt sjukt COOL! Tänk er själva att skjutas ut i rymden och se jorden under dig som en rund liten planet. Det är STORT. Tänk att sväva inne i kabyssen, äta pepparkakor med samesked i leksandsdräkt.... ja han är ju ganska humoristisk den där killen :) Och sen rymdpromenader på det... 


Jag får nog kalla mig rymdnörd, och det är jag i så fall stolt över. Rymden är såååå häftig. Sen jag var liten har jag sagt till mamma att jag har velat bli astronaut. Kanske inte helt förvånande att min favoritmonchichi hade just rymddräkt.  När jag sedan har gjort yrkestester på arbetsförmedlingen har astronaut funnits med bland förslagen... OK, när det kommit till de tekniska testerna hade jag kanske sållats bort men drömma kan man ju alltid. Jag kommer i alla fall fortsätta titta upp mot stjärnorna och fundera vad som finns där ute!


Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Emma

Det ÄR coolt! ;)

Förstår att pengarna inte räcker till att åka hit till oss. Man blir ju inte rik utav att plugga direkt... Vi är skit glada att Tigge & Lotta kom hit iaf. Var jätte kul! :) Men det är helt sjukt hur mkt allt skulle kosta som vi gjorde med dom om dom hade åkt hit själva. Är verkligen sjuuuka priser här... Ca: 12000 NOK skulle de ha fått lagt till egentligen. Ojojoj!



Ha det bra!



Kram

2009-08-26 @ 09:56:03
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Mona

Synd att en så Cool grej..öh rymdfärd.. gör mig så himla besviken..när en "tönt" får utföra detta..varpå mitt intresse faktiskt är nästan lika med noll.. dessutom..vicket namn en tönt kan ha.. åh så var han dömd på förhand..stackars gubbe..

Nä..bättre om du hade tagit en liten tur..



kram

2009-08-26 @ 12:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0