Sunda vanor!

I våras var jag nästan på gång. En gång i veckan i skolan och nästan en gång till hemma. Dessutom kände jag att det blev bättre och bättre, jag orkade längre och snabbare.... sen kom sommaren!

Vad jag babblar om??????

... träning!

Vet inte hur länge jag har funderat på att komma igån igen. jo jag har nog funderat på att komma igång igen ungefär sedan jag släppte tanken på att jag INTE skulle tappa det... Men som vanligt får jag aldrig tummen ur! Är jag inte för trött så kivas barnen, är det helg har vi varit på väg bort eller så lockar filmkväll mer. I kväll drog jag dock ur den, i alla fall tillfälligt. Det blev ingen lång sträcka, endast 20 minuter, men jag kom iväg. Efter 15 minuter med håll och svettdroppar som rann ner i ögonen kunde jag bara dra en slutsats.

Om springa hade varit lika skadligt som öl och festa var lika nyttigt som motion, herre gud va MYCKET roligare det hade varit och leva sunt!

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Motion är f-nimej pest.. men jag skulle också verkligen behöva det..min kondis är lika med noll..och det är inget bra tecken, förr hade man iallfall en grundkondis fast man inte gjorde något..

Däremot kan jag väll tillägga att min höger öl/vin - hävararm är muskulös som attan...så när du ser mig häva lite alkoholhaltiga drycker med benen så vet du att jag iallafall försöker..blir jobbigt när jag skall försöka använda magen som redskap...mohahahaha..



Nä..jag skall väll iallafall försöka börja gå till jobbet..men what the heck..it´s raining all the time.. ännu en orsak att avstå..suck



Ny dag nya möjligheter.. känns på den punkten lite jobbigt.. eller rättare sagt: - Jobbigt va!



kram kram



2009-08-18 @ 07:37:12
Postat av: Anna Nämd

Bra jobbat Jenny!

Säg bara till när du vill ha sällskap!

Kram Anna

2009-08-18 @ 07:38:21
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Malle Balle

ja du Jenny....Man undrar ju hur länge man kan skylla på att man är nyförlöst???? Kotten fyller 1/2 år den 24 aug, så det är ju bara för mig att snöra på mig skorna och bege mig iväg ut i motionsspåret och betala in till gymmet!!:) Fast å andra sidan undrar man ju hur många mil man dragit runt på vagnen i sommar!? Kram

2009-08-19 @ 19:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0