Kul-kul dagar!

Har loggat in flera gånger nu för att försöka få till ett inlägg, men hela tiden har något kommit i vägen. Nu hoppas jag dock få ihop några rader.

Torsdagen och fredagen, våra kul-kul dagar, blev precis så... kul-kul :) Vi samlades vid skolan i centrala Falun, delades in i lag och fick sedan en karta som visade vägen för tipspromenaden som ledde oss till toppen av hoppbackarna. Min gissning var därmed ganska bra... :) På toppen av hoppbacken grillade vi hamburgare och njöt av den underbara utsikten innan vi trippade ner igen och inkvarterade oss i stugbyn på Lugnet. Därefter var det dags för minigolf, något jag inte spelat på säkert 10 år. Jag är ju inget stort golf-fan men det var ganska kul i alla fall.

När det var dags för middagen plockades det fram en mängd ingridienser på ett långbord. Lagen fick därefter 100 kronor att spendera då detta skulle aktioneras ut. Av det vi ropat in skulle vi sedan laga en förrätt, en varmrätt och en efterrätt. När varje rätt var klar stannade endast lagledaren, d v s jag, kvar i stugan och inväntade gäster. (mina lagmedlemmar blev därmed "gäster" i någon annan stuga). På "min" menu stod det: förrätt: grönsaksfyllda salladsblad med bläckfiskringar. Varmrätt: kycklingfilé med salsa och nudlar Efterrätt: färsk annanas med glass och sirap. Riktigt gott måste jag säga med tanke på förutsättningarna. Inte helt lätt att få ihop en middag med endast 2 plattor, en micro och ingen ugn.

Efter maten var det äntligen dags för mingel och umgänge. Partyt ägde, av någon anledning, rum i våran stuga :) En riktig toppenkväll med många skratt och galna upptåg. Det blev inte många timmars sömn, men det var det värt!

Tyvärr tog batterierna slut i min kamera och telefonen ballade ur så jag fick inte med mig några bilder från galajet. Hoppas kunna få några kopior av mina klassisar.

Sol Jenny 

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Har bilder på min blogg... Ja Jenny du är en fena på party.... Jag fattar inte att du orkar. Bra att kunna ;). Parta alltså.

Kram A

2009-08-30 @ 13:11:24
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Angelica M

Vad mysigt du har haft det då! =)

Tack för ditt gulliga inlägg, Bumse är lite piggare idag och det känns bra att ha det gjort.

Mike hälsar till er också.

Kram!

2009-09-01 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0