Fira, -med kort. ingen bira!!

Ifredags var det dags att fira mitt "lilla" födelsedagsbarn och tillika sambo. Redan innan jag kom hem från skolan hade Jon skjutsat våra två juveler till Furudal där de skulle spendera natten hos farmor och farfar. Tillsammans med Mona, Micke och Mange tog vi båten och tuffade iväg mot storstaden Mora. Efter en stund kom även Jenny och Janne okapp oss. Med båten i hamn i Saxviken traskade vi upp till "vi på hörnet" och avnjöt en mycket god och trevlig middag tillsammans. När vi sitter där kring bordet kommer en servitris in med ett snapsglas med en mindre mängd dricka.
-Det där kan inte vara mer än 2 cl, säger jon och småskrattar.
- Det är faktiskt bara 1 cl, svarar servitrisen och ger glaset till Jon.
Därefter får vi ställa oss upp och sjunga för födelsedagsbarnet. I rummet bredvid satt Lar (Jons bror tillsammans med hans tjej, Eva, och några vänner. Lars är ju för snäll... om än något.. öh... ekonomisk. Jon däremot var mycket tacksam för presenten. För några år sedan fick han en 75:a fylld med vatten av densamme.

Efter mat och dryck tyckte födelsedagsbarnet att det skulle passa med karusellåkning, jag var föga inponerad av dessa åkattraktioner utan tyckte ett besök i öltältet var mer värt pengarna. Tillsammans med Mona och Jenny begav jag mig så till baren för att beställa dricka. men tji..... jag kanske är fel ute, men tycker inte ni att man ska kunna betala med kort, även om det nu är dett öltält vi besöker?!! Det är i alla fall 2009! Men inte då. Som tur var hade Jenny kontanter och vi kunde svalka vår strupe.

Klockan 4.30 hade vi tagit oss hem och jag och Jon kröp ner i sängen, dötrött! Men va sjutton, älskling fyller ju bara 34 år en gång!

I båten på väg in till Mora... och JA, det är ett ego-kort!!

Sol jenny


Kommentarer
Postat av: michaela

ett fint kort :) karusellen fanns sen 4 års sen:) haha <3

2009-08-02 @ 23:02:18
URL: http://kriiiistall.blogg
Postat av: iana

är man så snygg så är det fullständigt befogat med ego bilder!! :)

2009-08-03 @ 00:33:50
URL: http://snostjerna.blogg.se.se
Postat av: Anna Nämd

Vad ni håller igång!Ni är som sanna tonåringar! hihi. Typiskt Lars iallafall..ha ha...ho ho....

2009-08-03 @ 11:30:22
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0