Hängig dotter!!!

Var får vå dotter alla idéer ifrån... eller behov?!!!
Ända sedan hon föddes har hon haft ett stort behov av att stoppa ALLT i munnen. Hennes "föda" har bestått av saker som snus, jord, toalettrengöring, musgalla, pärlor, grodyngel och inte minst sandkakor. Så sent som i somras blev hon förstoppad av all sand (hon bokstvligen åt upp sandkakorna som de andra barnen "bakade" på dagis). Vi fick lov att ge henne lavemang. Denna händelse fick nog henne att förstå att sand inte var bra och förutom några mindre intag har sandätande slutat. Visst kommer hon fortfarande in med jord runt munnen ibland och visst slinter en och annan liten pryl in mellan läpparna men det är åtminstonde bättre... vilket är såååååå skönt!

Varför barn gör på det här viset tvistar de visa... Folk har frågat om hon har brist på något, men hon äter faktiskt en väldigt bred kost och det är inga problem att få henne äta mat, inte så det är ett PROBLEM i alla fall! Men visst har man ändå undrat om det "fattas" något, vad vet jag??? Jag har grubblat så på hur jag skulle bryta denna ovana hos henne, för till slut var det den enda vettiga förklaringen jag hade. Att det var en stor ful ovana. Som en rökare som håller en penna som en cigarett utan att tänka på det! 

Nu är det som sagt bättre... men i sommar har vi upptäckt en ny "ovana" hos den lilla damen (en ovana som jag dock föredrar, MYCKET hellre). Vart vi än går, och vart vi än är, så MÅSTE hon hänga. Jag hittar henne hängandes i trappräcket, i dörrhandtag, på hyllor, på räcket vid grindarna inne på ica, i ribbstolar, på gungor, i klätterställningar, i ringar... ja ÖVERALLT. Det har till och med gått så långt att hon upprepade gånger sagt:
- "Mamma jag går ut och hänger lite"
Hon säger inte ens att hon ska ut och leka!! Och hänger gör hon inte i 5 sekunder, nej här pratar vi minuter och åter minuter, upprepade gånger! Jag undrar vad de visa skulle säga om det här?? Dom skulle säkert inte ens tvista, dom skulle nog helt enigt skaka på huvudet och klia sig på detsamma.


Hang loose. Tror ni vi kan ha fått en apunge med oss hem från Furuvik????

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Sara

Mosters lilla äventyrerska tränar inför Robbinson. (Jenny, du skulle aldrig ha låtit henne titta på den där såpan.) Hon skulle nog redan nu, vid tre års ålder, kunna vara med och ha stora chanser att vinna. Det skulle inte vara några problem för henne att hitta föda och tävlingarna som går ut på uthållighet känns inte heller som om de skulle bli något problem, för den lilla tjejen. Go är hon i alla fall.

Puss från Moster!

2009-08-12 @ 22:57:02
Postat av: Anna Nämd

Fattar du inte Jenny? Hon är ju en blivande gymnast. Det är ju självklart när man tänker efter! Först har prov smakat det mesta som finns, sen så får hon ju sluta äta när hon ska bli gymnast, för då ska man ju vara så tunn. Så om ett tag är hon en volterande sparv....Verkar inte det som en bra förklaring ????????!!!!!!!!!

Kram kram A

2009-08-13 @ 22:14:03
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi, vad sör hon är! Vart ska detta sluta? ;)

Svar: Jo, nog tror jag att vi har haft bättre väder här, även om det är kallt. Men sen så är det ju arktisk öken här också. Det ska verkligen bli jätte skönt att åka på bröllopsresa sen. Längtar som bara den! Men nu känns det rätt okej. Tigge & Lotta kommer ju på torsdag. När de har åkt är det ändå "bara" 6 veckor kvar till jag åker hem. Så hej & hå jag kämpar på! :)



Kram kram

2009-08-14 @ 12:37:00
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0