en sån dag....

Vilken dag...
Vaknade utan att var det minsta utvilad, vi hade personalfest igår. En mysig tillställning hemma hos bossen med god mat och trevligt sällskap. Det var i och för sig inte speciellt hårt, och jag åkte hem relativt tidigt (klev innanför dörren 00.30... typ), men min förkylning tar musten ur mig. Efter att ha sovit halvkasst och väckts av Jons jourtelefon... tidigt, begav vi oss först till Stackmora för frukost och beskådan av svärmors nya hund. En liten Tussa, Ninni, Hilton, Horton... eller vad det nu blir. Bild kommer säkerligen att dyka upp här senare. Barnen fick stanna medan Jag , Jon och Michaela drog till Mora för att få ihop julklappar. Jag älskar att köpa julklappar, men lika mycket hatar jag det när jag är trött och inte vet VAD jag ska köpa, BlÄ!!! Vi kom i alla fall hem med någon kasse och resten får jag försöka ordna på måndag. Så långt var dagen ändå ganska "lugn".

Kvällen hade jag först tänkt tillbringa i Hansjö bygdegård där årets "monsters of Hansjö" går av stapeln. Fy vad jag hade velat gå... men samtidigt har jag ingen lust alls att vara där just nu. dumma förkylning. Men förkylningen skulle visa sig va det minsta problemet. Innan Jon gav sig iväg tänkte jag gå ner i våran lilla matkällare under köket. Jag öppnade luckan i golvet och tog några steg nerför den stegliknande trappen och upptäckte att hela golvet täcktes av 2-3 dm djupt vatten!!! What a F--K!! Nu blir det pumpar, kanske uppslitning av golv och en massa onödigt arbete i morgon... VI HAR INTE TID, och ännu mindre ork. Nu håller jag bara tummarna att det inte blir en allför dyr historia. Tänk om fukten går upp i köksgolvet å... nej så illa ska vi inte tro att det är. Men det skulle inte va allt. Inte en timme senare biter jag sönder en tand och får ut en bit stor som ett pärlsocker. Tur att tandläkarräkningarna är så billiga då... INTE!! Nu fastnar allt jag äter och tanden skaver mot tungan som självklart måste dit och undersöka det nya hålet.

Försökte dock tänka possitivt och fortsätta min myskväll med syrran och hennes två gosefisar. Men att umgås när fyra barn leker rövare, stimmar, bråkar, kramas, skrattar.. osv runt en är inte så lätt. Till slut bjöds vi dock på en föreställning av våra underbara "änglar". Det skulle vara en "vuxenfilm om den nakna pojken"???!!! Jag och Sara var lite skeptiska men lugnade oss när vi insåg att våra barn bara sprang runt och fäktades på "scenen" och avslutade med flera fina sånger. Men snart fick kvällen ett hastigt slut. Leo fick allergisk reaktion i ögonen (han har ju kattallergi) och mamma fick komma och skjutsa hem mitt sällskap. Vips satt hjag här själv med två odruckna bacardi/cola... å hur kul är det när man är själv!


Ändå känns allt detta som världsliga saker. Det enda jag vill just nu är att min älskade mormor ska bli bra och få komma hem. Sedan i Onsdags har hon varit på lasarettet på grund av hjärtat. Idag har de försökt gå in och spränga men inte fått bort allt, trots att de försökt i två timmar. Mormor är fortfarande kvar i Falun men kommer nog tillbaka till Mora efter helgen. Skulle så gärna vilja åka till henne men kan inte nu när jag är så förkyld. Läkarna säger att hon ska få komma hem till Jul så jag hoppas det vänder och att hon blir bra så fort som möjligt. Kanske måste hon in och spränga igen men det visar sig. Krya på dig mormor. jag älskar dig så mycket.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja egentligen finns det ju hur mycket som helst att kommentera på ditt blogginlägg, men sammanfattnimgsvis borde även du kunna konstatera det som jag gjort för längesedan... Att veckorna är de lugnaste...då är det liksom bara att jobba, jobba o jobba, när helgen kommer då kan precis vad ssom helst hända!!! Eller ? ;)

2009-12-13 @ 12:06:37
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: ulle

Stor kram till Alice!

2009-12-13 @ 16:04:41
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0