Sankta Lucia

Efter en inte helt lyckad, eller kanske man ska kalla det inte enligt planerna, infirad Lucia hade jag tänkt slå på TVn i morse för att lyssna till Luciatåget. Jag vaknade dock när endast ett par låtar återstod och upptäckte att jag inte markerat att klockan ska ringa på lördag och söndag när jag ställde telefonen igår. För att få lite julstämning "tvingade" jag istället Kalle att sjunga julsånger medans vi gjorde lite julgodis på förmiddagen.

Efter lunch ringde mormor och berättade att hon var tillbaka i Mora. Så härligt att höra ifrån henne. Hon är helt otrolig. Glad och possitiv, trots allt hon gått igenom de senaste dagarna. Hoppas jag kan sprida hälften av hennes possitiva energi när jag är i hennes ålder. För att visa hur mycket hon betyder tog vi barnbarnsbarnen och klädde på Luciakläder och tillsammans med Mamma och Lasse begav vi oss till lasarettet för att lussa. Maja som Lucia, Ebba Tärna, Leo pepparkaksgubbe och Kalle tomte. Luciatåget uppskattades verkligen, inte bara av mormor, utan av alla i hennes sal. Tyvärr hade jag ingen kamera men mamma tog lite bilder. Kanske kan jag bjuda på ett eller ett par av dem längre fram.

På tal om bilder. Jag väntar fortfarande på resultaten från våran modellfotografering med Mange... eller modell och modell, inget som skulle passa i "topmodel" men kanske i en "ding ding värld"!!! Crazy beskriver dom nog bäst. Men bevisen kommer bara jag får tag på dem, lovar.

Däremot har jag hittat en annan rolig mediagrej. Tyvärr var jag själv inte med under den här inspelningen men den är otroligt rolig. Skrattar lika mycket varje gång jag ser den. Tror nog en hel del av er känner någon, några eller kanske rentutav alla i denna film. Se hur många ni känner igen innan sluttexten Mycket nöje:

VARNiNG för otäcka scener....

SlasherMora - Watch more amazing videos here

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ha ha jag har letat men inte hittat denna film. Jag satte faktiskt karaktärerna...Så sjukt kul. Måste vara med på ett visst kalas senare i vinter....Eller?

Ho ho he he he hi hi

2009-12-13 @ 20:21:20
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Annika

Känns som att man inte sett sjunde inseglet förgäves, eller?

2009-12-14 @ 22:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0