Lekstugedrömmen!!

Förra året, alltså maj 2008, fick våran dotter en lekstuga i födelsepresent. Lekstugan var då en vision, något som skulle bli.... Släkten hade tappert samlat bidrag och vi skulle skjuta till resten. Min kära sambo, tillika snickare, kom på att han själv skulle spika ihop denna byggnation. Men så kom latmasken och bet honom, varpå han tyckte vi skulle köpa en färdig liten stuga. Men så var gång en annons syntes i Masen, Mt eller någon annanstans... ja då slog snålheten ner och han skulle plocka fram hammaren och spik. Redan i vintras fick jag nog och sa till honom att göra som han ville men till midsommar skulle det finnas en lekstuga på gården. När snön låg vit på marken och helgerna tillbringades i fjällen, tyckte han nog att midsommar kändes låååångt borta och lekstugeprojektet skulle lätt ros i hamn. Så plötsligt, till synes helt utan förvarning, knackade midsommar på dörren. Men inte ens en ritning till ett litet hus syntes till. Den glade snickaren grymtade till och undrade när i hela världen han skulle ha haft tid..... !???

Men så fick han då snällt sätta sig i bilen idag tillsammans med farsgubben sin. Tillsammans har de kört över hundra mil, fram och tillbaka, för att frakta hem en lekstuga till våra små änglar. Det ska bli så roligt att få hem den lilla stugan. Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång och inreda. Det ska bli mitt lilla sommarprojekt. Här ska byggas kök. fixas till möbler, sys gardiner, dukar och annat som hör till. Åh va roligt jag ska ha med mina små godingar. Kanske lika bra att skicka iväg gubben på en fisketripp på skogen igen så vi får vara ifred :)

Tills dess, tack gubben.
Jag älskar dig!!


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Hum..jag hade önskat att latmasken hade bitit Micke rejält i röven..så man kan med säkerhet veta att man kan ha semester tillsammans utan att han hittar på nått..

Men jag får väll hjälpa till med ditt stugprojekt istället (för på vårt stugprojekt kan jag ännu inte riktigt vara till nån nytta -mest i vägen..)

-Vad kan jag bidraga med hos Er..hum..eftersom det står dukning..kan jag kanske bidraga med lite god mat till dig o barnen i lillstugan..yeah

2009-06-30 @ 08:06:07
Postat av: Anna Nämd

Faster kommer gärna o fikar!

Speciellt om Mona kockar...hi hi/ A

2009-06-30 @ 10:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0