Midsommar

Midsommarhelgen kom... och vips var den över. Vi gjorde en minisemester av det hela. Jodå, vi packade husvagnen, drog den hem till Micke och Mona (inte ens 10 min GÅNG-väg hemifrån oss) och har varit där sedan i fredags. Tillsammans med oss campade även familjen Stenis, bestående av Therese, Roine, Jonna och Jonathan. Eftersom regnet hotade med att midsommarfirandet skulle bli innomhus, hade Roine tagit med sitt STORA partytält. Där tillbringade vi sedan dagen, kvällen och natten. Åt och drack gott, hade en liten femkamp, spelade fotboll och umgicks. När klockan närmade sig två kröp jag dock till kojs. Jag skulle ju trots allt upp och jobba några timmar senare.

Tio i nio kom Anna och hämtade mig och vi begav oss till salongen där jag skulle hjälpa henne fixa en brud och två, vad vi trodde var hennes tärnor. "Tärnorna" visade sig var hennes två döttrar som skulle sjunga i kyrkan. Hur som haver blev de fina i håret alla tre och jag återvände hem till "campingen". Lördagskvällen blev det åter lite grillat innan vi tog båten och tuffade ner till Udden. Där spelade E.M.D. fast vi höll oss i båtarna. Vid midnatt styrde vi hemåt efter en mycket mysig och trevlig båttripp.

Idag, söndag har det mest varit slappande. Jag och barnen gick till ängen och plockade blommor men mycket mer än så har det inte varit. Nu gör jag allt för att ladda för en vecka i Falun. Vi har kunder hela veckan, men jag hade hellre varit hemma och haft semester med min familj. Att det ska bli finväder i veckan gör det ju inte lättare att sätta sig och pendla heller. Men det får väl gå. 2 veckor till i Falun, och en med praktik sen hoppas jag att även jag ska få två veckor med sol... vi får väl se!!!!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anonym

uuuuuuiiiiiiiiii!!!!!!!

Fan att man ska vara så utarbetad...blä

Happy midsommer anyway.

2009-06-21 @ 22:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0