Storfiskarn talar om...

Den här dagen slutade så bra. Jon och Kalle kom hem med ett lass nyfångade abborrar. Således bestod kvällsfikat av stekt, nyfångad abborre med citronpeppar på knäckebröd... MUMS! Det var inte heller några småfirrar de kom dragandes med. Mosters prinsessa drog upp en baddare som fick de andra tre fiskarna i båten (Kalle, Jon och Erik) att tappa fattningen. Men jag säger bara det, det ska var en tjej till att lura de stora fiskarna på kroken.

49 cm lång och 1,3 kg tung!!!! Det kallar jag storfiskare!

Själv har jag tillbringat kvällen med Ebba och Leo. Eftersom Sara ville träna och Erik var på fiske tog jag våra småttingar, satte dom i cykelkärran och gav mig iväg på en cykeltur. Vi åkte till Orsaskolan där kusin Felicia tränade fotboll innan vi återvände till mormor på Sandhed.

Hade tänkt både skriva och lägga ut bilder från helgen men eftersom jag glömt min kamera hos Mona spar jag alla detaljer till en annan dag. Jag kan dock summera det med: Jobb, kalas, raggarbilar, ffest och båt.

Nu är det dock stor tid för sängen. I morgon väntar praktikdag på Hårteamet!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Ouiiii..vilken fångst! jättekul.. åh vad stolt o glad hon såg ut!.. :)

2009-06-02 @ 07:13:19
Postat av: Anna Nämd

Hm hur stor var det nu Jons största abborre var, inte

större än Majas eller din största??? hi hi

Heja brudar!



/ Anna

2009-06-02 @ 18:13:49
Postat av: Emelie

Vilken firre! =)



Tack för alla fina tips! Jag tar verkligen till mig dem!



Kramen!

2009-06-02 @ 23:26:44
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anna

Snyggt fångat, Maja!!

2009-06-03 @ 00:30:46
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Kommer in och säger: Får jag titta på Majas stora fisk?

Vi knappar in oss och kollar.

Beundrande: Maja är duktig på att fiska...

2009-06-05 @ 15:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0