Skolan den slutar och jag med den...

I januari berikades mitt liv med vetskapen att jag skulle få en utbildning, en utbildning som jag länge drömt om. Jag vågar fortfarande knappt tänka på vilken tur jag haft som fått denna underbart roliga utbildning betald genom árbetsförmedlingen. Visst har jag kämpat, i många år. Hoppat in här och där, slitit och nästan gett upp hoppet om en fast anställning. När jag kände att något MÅSTE ske för att jag inte skulle hamna i en deprition kom räddningen. Jag skulle få utbilda mig till frisör.

Det har gått 6 månader sen skolstarten nu... eller gått och gått, sprungit, rent av rusat förbi!
Idag tackade vi av våran klassföreståndare som nu går på föräldraledighet då hon är beräknad till 1 augusti. Milka har varit  underbar, värsta pedagogen. Jag kommer defenitivt att sakna henne. För att visa våran uppskattning hade vi dukat fram med tårta, bullar, frukt och glass. Självklart fick hon även presenter. En babybody med texten "Jag blev till på första skjutet" och en bild på mumintrollet. (texten hade vi själva lämnat in och fått tryckt efter lite inside information om hur det gått till vid tillverkningen). Dessutom fick Milka knipkulor... rosa. Är inte det den perfekta presenten till en blivande mamma så säg!!?

Några klassisar (Denice, Metahp,Gabbe), och våra härliga lärare "snygg"-Tom (om Tom själv får bestämma namn) och Milkis.

Underbara klasskompisar. madde, Carran, Eve, Denice och Metahp

Förutom att Milka nu slutar så väntar en rolig, spännande men även hektisk tid på skolan. Kära svägerskan ska ju ta över lite av Milkas jobb och blir därmed på skolan 2 dagar i veckan. Dessutom kommer ytterlligare två lärare hoppa in. Det känns bra inför tiden som väntar i höst... men det finns även en smula panik. Om BARA 15 veckor ska vi ha FC prov (som vi kallar lilla gesällen), ett prov som visar vad vi kan och ger oss ett intyg för våran kommande lärlingsperiod. För min del pendlar jag mellan stress och panik över hur jag ska klara allt, till glädje och lugn med stark tro på mig själv. En kombination som säkert är bra....

Nu ska jag i alla fall varva ner och få lite sömn. I morgon väntar en permanent...

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ska bli ett nöje att rodda er i höst, hm hm hoppas jag iallafall.;) Nog ska du klara lilla gesällen, hallå! Bestäm dig, verkställ, klart. Pis of kaka.

å lite till...nåt sånt i allafall.



Hur går det med lekstugan, väntar på te o kaka!

Eller vad nu Ebba vill bjuda på, hoppar dock grodyngel om det står på menyn,,,undrar varför, om nu det smakar chips som Ebba påstår...ha ha..



Sov gott, det ska jag försöka med..

Fyller ju år i morgon, 27 tror jag...äh, inte det nä..skitsamma ;)

2009-06-30 @ 22:50:01
Postat av: Emelie

Det är nog bra att vara lite nervig... =) Då skärper man sig när det gäller. Jag är helt övertygad om att du fixar det där galant!

2009-06-30 @ 22:53:37
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Mona

Arch..det här fixar du! - utan problem..nervositeten kan man däremot kanske inte styra över :)



Idag är det ju lill-lördag..dvs..förhoppningsvis blir det nån liten tur med båten och en bok i godan ro när man sakta puttrar fram...och idag såklart nån go sallad o nån bärs/eller vin.. - HÄNG MED VETJA!



Kram

2009-07-01 @ 07:22:48
Postat av: Malin HÅ

Stress o panik, glädje och lugn och med en stark tro på dig själv - helt rätt inställning!



Du är målmedveten och fokuserad - du fixar det galant!



Puss och kram

2009-07-01 @ 10:30:44
Postat av: Elin

Spännande! Vad har du pluggat? :)

2009-07-02 @ 16:23:55
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0