Vattkoppor eller...????

Nu blir jag tokig snart!
För drygt två veckor sedan påpekade dagispersonalen att det gick vattkoppor på barnens dagis. Ett av barnen som Ebba och Kalle brukar vara mycket uppi hade fått gå hem med prickar. Inget annat att göra än att vänta in insjuknandet (och bara vi slipper det under de  två veckor jag har ledigt så vore det ganska skönt att få det överstökat). Efter två veckor kom så febern, som på beställning, hos båda barnen. Ebba fick någon enstaka röd prick, men Kalle blossade upp och blev prickig över HELA kroppen. Jag var mest glad att det skulle hinna gå över innan jag blir ledig och vi planerar att dra iväg. Men dagen efter, när jag förväntade mig skorpor och vattenfyllda koppor, ja då var prickarna som bortblåsta...!? Jag åkte tlll skolan och framåt eftermiddagen fick jag ett MMS från Jon med en bild på en åter HELPRICKIG Kalle. Jag såg väl "fel" i morse tänkte jag. Idag hade jag därför planerat att vara hemma med min "vattkoppsjuka" son... men när jag vaknar är prickarna åter igen BORTA!!!! Man kan endast ana prickarna som en gång var där.

Nu har jag ringt läkarstation för att få hjälp att avgöra vad det kan vara. Kanske är det nässelutslag, men vad uppkommer då det av, och febern?????? Hade det varit Ebba hade det känts mer "normalt", hon är ju prickig jämt, men Kalle har ju aldrig haft något. Eller kan det vara allergi, han reagerade ju på pollen för första gången i år!!!?

Bara att vänta och se.






CHICKENPOX!!!!!
(bilden lånad)











Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

hejsan...man kan ju få prickar av feber,kanske det har nåt samband?? kram

2009-06-25 @ 12:44:18
Postat av: Emma

Ojdå, skummt med prickarna...

Jag ska inte ge upp, jag lovar! Behöver en plan B bara eller en lotterivinst ;)



Kram kram

2009-06-25 @ 17:35:59
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0