En hel vecka

Veckans skola.
Efter förra helgens bravader har det varit en seg vecka när det kommer till att gå upp på mornarna, detta trots att jag stupat i säng kring 9. När det kommer till skolarbetet har det däremot varit en bra vecka. I måndags påbörjade vi långhårsuppsättningar, vilket jag tycker är superkul. Det finns så många knep för att få till de mest fascinerande hårkreationerna. Vi har även tagit oss an de nya ettornas hår. För mig innebar det en ljusarefärgning och slingor, resultatet blev toppen, kul.

Veckans praktikdag.
I fredags hade jag praktik på Hårteamet. Morgonen ägnade jag åt att färga Malins lååååånga hår. Efter vissa språkmissar blev resultatet brunt med ljusa slingor (vilket var tänkt att bli lite rödlätt med slingor). Jag hade dock fått bestämma själv så för kunden kvittade det, och ska jag vara ärlig tror jag att det var med fördel vi tog "fel" färg. Efter Malin fick Mona sig en avkopplande stund i schamponeringen innan det var Sara (syrrans) tur att bli omstylad. Alla mina kunder påstod sig vara nöjda, så då får jag också va nöjd!

Veckans Kalle.
Kalle har för första gången slängt sig upp på crossen och kört själv (om man inte räknar med turerna han gjort då Pappan utrustade crossen med stödhjul...!). Dessutom kör han som en kung!! Vi kunde inte annat än att ta upp honom till Tallhed och låta honom testa knattecrossbanan. Det ser otroligt coolt ut när den där lilla fisen brummar fram över "hoppen". Jon har dessutom sett till att utrusta honom i crosskläder, crossskor och en ny crosshjälm. Nu blir det att inhandla ryggskydd och andra småskydd inom en snar framtid.


COOLING! ...eller vad säger ni?!
                          
Oups... upp och hoppa!                           Svettig och törstig.

Veckans Ebba.
Ebba har gjort ett besök på folktandvården. Med lite halvskeptisk min öppnade hon munnen och tänderna räknades och kollades. Allt såg bra ut, till vår stora lättnad. Våran lilla fröken är inte alltid helt samarbetsvillig när det kommer till tandborstningen. För övrigt är hon ju som alltid våran lilla solstråle...
   

Veckans roliga detalj.
I fredags hade vi en lugn kväll i soffan, när min lur ringde. När jag svarde  möttes jag av en sång från mina, mer än lovligt galna, klasskamrater:
- "I can be your hero, baby SOL JENNY
I can kiss away the pain
I will stand by you forever
You can take my breath away....SOL JENNY"
Även fast luren sedan lades på, satt jag där med ett smile på läpparna!
Därefter kom sms:et
"Den var för dig Jenny, Vi älskar dig. Nästa gång ska du me"
Blir man glad eller blir man glad!

Veckans fest.
Ja, hur då. i lördags tog vi en tur till Mona och Mickes tomt. Efter en öl bestämdes det att vi skulle laga middag... ja så blev det. Trevligt, som vanligt!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som att din vecka varit skoj! Mycket att göra, men skoj! =) Jag kunde känna ända hit hur skön den där schamponeringen var... Säg till om du vill ha en provdocka i frisörstolen. Kram!

2009-05-10 @ 12:30:05
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anonym

himla härliga bilder..



ja..det var skööönt i schamponeringen ..du kan du!! :)



Party -jättetrevligt..dock väldigt myckdet folk som dök upp som gubben i lådan :) ..självklart också trevligt men man han inte med att vara social/prata..mest bara busigt snurrigt!



Kanske party i byggbaracken nästa gång..hepp



2009-05-10 @ 19:23:05
Postat av: Anna Nämd

Blandade känslor det där med Kalle o cross, kan mest komma ihåg att det brukar sluta med benbrott...

Men har man en pappa som kan bryta benet sista dagen i skolan på typ sista trappsteget(klantskalle) så kan väl benbrotten dyka även utanför crossbanan...fniss...



Ebba har sina rosa brallor här, nu nytvättade.

Kramar till fasters prins o princessa.



Kramen A

2009-05-12 @ 23:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0