Lagom start... lugnt slut!

Va skönt det är med långledigt. En vanlig helg rinner förbi utan att man hinner blinka, men nu har jag verkligen fått koppla av. I onsdag började vi med att bjuda hem Mona och Micke på middag. Eftersom Jon och Mona hade pratat ihop sig att det var fisk som skulle stå på menyn, fick det så bli. Inte mig emot. Jon fixade ihop en utsökt middag med Grekisk havsabbore och lax, till det mandelpotatis, kall sås och sallad.
Efter middagen kom Mikaela, Karin och Katrin förbi och vips hade vi barnvakt. Så medan barnen sov och tjejerna tittade på Tv, passade vi på att våldsgästa familjen Carlsson på Sandhed. Inte ofta man springer iväg sådär spontant när man har barnen hemma. Det hela blev i alla fall en supertrevlig kväll.

Resten av helgen har vi bara tagit det lugnt. I fredags tog vi en tur till våran lilla stuga (dvs Jons jaktstuga) på skogen. Efter en lunch på verandan bestående av grillad kyckling, marinerade vitlöksklyftor, mimosasallad, bröd och chips, gick vi på promenad med barnen. Kalle och Ebba älskar när vi letar djurspillning och dom får "gissa bajset". Den här gången blev det rävbajs, tjäderbajs och älgbajs.

              
Innan vi åkte hem tog Jon och Kalle med sig metspöt till bäcken för att lura på en öring. Vi smög efter på avstånd och efter bara några minuter hade de lurat på en liten firre. Honom släppte vi dock tillbaka innan vi styrde hemåt igen


I lördags tog vi en tur till Mora, men annars är det i hemmet vi spenderat större delen av tiden. Min vision av vad som skulle hinnas med den här helgen är långt ifrån uppnådd, ändå känner jag mig ganska nöjd med vad jag åstakommit. Jag har köpt lite kryddor och planterat i krukor. Köket har fått sig en duvning, tvätthögen har blivit lite mindre, kylskåpet ha torkats ur, returglas, papper mm har körts iväg och trappen har röjts upp. Nu har jag en hel söndag att fortsätta vara nyttig på. Men det får nog bli en snabbstädning av hemmet och sen spendera tid med barnen!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: michaela

tack för att jag fick mysa med ebba och kalle :) hälsa pluttan grattis från mig så tittar jag förbi någon dag om det är okej kram michaela

2009-05-25 @ 09:39:09
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: michaela

tack för att jag fick mysa med ebba och kalle :) hälsa pluttan grattis från mig så tittar jag förbi någon dag om det är okej kram michaela

2009-05-25 @ 09:39:21
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: michaela

heej tack för att jag fick hälsa på och tt jag fick mysa med Ebba och Kalle :)

2009-05-25 @ 09:57:00
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0