Världens bästa mormor 80 år

I morgon fyller min kära mormor 80 år, och i dag/kväll ska vi ha kalas för henne. Det ska bli så kul. Alla barnen, barnbarnen, barnbarns barnen, syskon och syskonbarn kommer till henne. Det blir trerätters och fest natten lång, tro det eller ej. Många av oss ska även sova över så hennes gård liknar mest en camping just nu....

Mor och mormor. I kväll kommer det nog bli lite mer fart på "tanterna"...

Mormors födelsedag är ytterligare en anledning till att tiden inte räckt till för att blogga. De senaste kvällarna har jag nämligen haft gasen i botten på symaskinen för att få ihop ett "lapptäckskuddfodral" till henne. När morfar dog för 3 år sedan sparade jag hans kläder. Därefter sydde jag och syrran ett lapptäcke till mamma av dem. Mormor har alltid älskat det där täcket, men ett till har vi inte orkat göra. Däremot har det nu blivit ett kudfodral (modell stor 70*70 cm). Hoppas verkligen hon kommer att gilla den!

 
Lapptäcket som jag och Sara sydde till mamma. Någon bild på kudden har jag tyvärr inte (än!).







Nu ska jag invänta svärfar som är på väg hit med en ny cross som vi köpt till Kalle. Sen blir det nog en liten provrunda för pojken på gården innan det är dags för lunch och sedan avfärd mot Mora.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Kul grej det där lapptäckssaken! :)

Oj oj oj Kalle,cross,Jon oj oj oj



Kramen A

2009-05-16 @ 15:49:40
Postat av: Emma

Jag vet att jag grubblar lite för mkt ibland... Vill så mkt så det blir snurrigt i hjärnan ;o) Ska försöka låta bli...

Vilken fin grej att göra lapptäcke utav kläderna! Tycker absolut att du/ni ska ta en tur till torpet i sommar,det är ju verkligen jätte mysigt där :o)



Kram kram

2009-05-17 @ 18:49:39
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0