Tjejgäng.

Jag får väl passa på och tokblogga en dag som denna när jag är ledig, vädret är kasst, barnen leker och lusten till alla andra borden (städa och tvätta) bara vägrar infinna sig.  Dessutom känns den här veckan som ett riktigt mellanläge mellan två perioder i mitt liv. Sedan Januari har skola, eller rättare sagt SKOLAN, dominerat mitt liv. Jag är fortfarande inte klar, men situationen kommer ändå förändras framöver. Från nu är det hälften praktik och hälften skola som gäller. Jag inbillar mig att det ska bli lite lugnare. Alla dessa dagar i bilen, morgon och kväll, kommer nu endat bli 2 dagar i veckan istället för 5. Dessutom kommer jag ha sällskap av Anna varje gång, det är skillnad det! Den här veckan har jag fått välbehövlig vila. Måndag, torsdag och fredag har Anna gett mig ledigt. Fast igentligen är det väl övertidstid jag tar ut... och dessutom ska vi träffas med jobbet imorgon, lördag. Nästa vecka börjar mitt "nya liv", på riktigt. Ska bli spännande och roligt. Vi har endel på G och jag ser fram emot att vara en del av det. Här bjuder jag på en bild på vårt härliga gäng på Hårteamet (Jag har snott bilden från Annas blogg kolla in den).


HÅRTEAMET. Jag, Mikaela, Anna, Tina och Linnea

Men ikväll ska jag stråla samman med ett annat härligt gäng. Jag, Sara , Malin och Ulle ska ha tjejträff hos syrran. Det började med en julmiddag förra året då vi kom överenms om att göra något åt att vi aldrig träffades. Vi vet att det inte skulle bli av om vi inte hittade något konkret sätt att boka in dessa träffar. Resultatet blev att vi beslutade att ha en tjejmiddag, vi 4, en gång varje kvartal! Det kanske låter sällan, men tack vare det ser vi också till att det blir av. Det är alldeles lagom ofta ändå när man har familj, hus och hem att sköta. Ikväll är det alltså Sara som står för middagen och vi får äran att inviga deras nyrenoverade gillestuga. Det är supermysigt vill jag lova. Kanske jag ska ta med kameran så ni får se :)


BRUDARNA. Ulle, Sara, malin och jag.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

men Jenny...hur berusad va du egentligen på FÖRSTA tjejmiddagen i SEPTEMBER? :) Puss puss

2009-11-14 @ 20:47:15
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Sol Jenny

Ulle. Du sa det så bra själv. Det som händer på tjejmiddagarna, stannar på tjejmiddagarna!

<3

2009-11-14 @ 22:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0