shopoholic!! ...jag vet vad som menas!

Jag älskar att shoppa, älskar snygga kläder och älskar att fixa iordning mig, sminka mig, fixa håret (...bra va, annars skulle det vara som att utbilda sig till förskolärare när man hatar barn!). Jag älskar alla dessa "tjejgrejer"...så länge det inte finns några måsten, tidsbrist, pengabrist och folkmassor. För mycke av dessa punkter gör att testosteronet börjar pumpas ut i min kropp och jag ratar varenda modeshop för att istället leta rätt på närmsta pub och beställa in öl!! Detta får mig genast och tänka på min och Monas "shoppingtur" i Valencia förra sommaren. Killarna spenderade dagen på F1 banan och vi skulle spendera våra "biljettpengar" i någon hipp modebutik (vi tyckte vi var värda shopping eftersom killarna köpt F1-biljetter för 3000kr var). Vi började strosa runt i några butiker men vem vill spendera semestern med att springa runt i butiker när uteserveringarna står där och bara väntar. Jag tror inte vi köpte så mycket som ett linne ens. Ölen däremot smakade toppen!!!


Vi var duktiga på att hitta pubar...








...å lite annat också ;)







Men tillbaka till mina shoppingproblem. Jag MÅSTE hitta en klänning. En klänning till Syrrans bröllop. Än så länge är det ganska kul, men med an blandning av panik. Tänk om jag inte hittar någon. Jag vet ju liksom inte riktigt vad jag vill ha. Var ett tag inne på brun men nu känns mörkgrå mer aktuellt (passar bättre till färgerna i temat). Tänkte vara lite kall och vänta till nyårsblåsorna kommer, men tänk om det skiter sig. Har surfat runt lite men ännu inte hittat några bra. antingen är de för uringade, för korta, för långa, för dyra, för fina, för tuffa, för fula.... ja ni hajar. Någon som har bra tips!!! hemsidor!! affärer!! Risken finnas att jag köper ut ett ölflak från systemet och super ner mig snart... ;)

HJÄLP!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Mycket trevligt inlägg..jag blev så nostalgisk!

Men det är lite äckligt..jag kollade faktiskt min garderob igårkväll pga av JUST ALLA DE PROBLEM DU HAR..DOM HAR JAAAAG OXÅ!!

Jag blev heldeppad..men hittade en klänning som kan enbart användas till bröllop men ändå känns fel..du måste tycka till... ska vi ha en dejt med detta som ämne hjälp.. varför gifter sig folk :)

kram

2009-11-13 @ 12:18:01
Postat av: Mona

Just..varför köpa ölflak..när man kan gå på Pub fniss

2009-11-13 @ 12:29:36
Postat av: Annicka

Köp det där ölflaket du sedan får du en massa snille idéer och då är alla dina "problem" lösta! ;)

2009-11-13 @ 12:42:40
Postat av: Anna

Herre Gud, ska du matcha färgtemat?!?!?!? Snacka om att ge prestationsångest :D

Mitt tips är att shoppa så många klänningar som du kommer över, för det är ju alltid bra att ha klänningar och vem vet vad du vill ha när du väl står där :D

2009-11-13 @ 17:18:14
Postat av: iana

Å vad kul att gå på bröllop!!

Kolla på shimmer.se, tror att det finns en hel del kul där :)

Tack för komplimang!

2009-11-13 @ 20:22:06
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller helt med dig: "Tjejgrejer" är så kul (dock även att dricka öl på uteserveringar ;)).

Mitt tips är Asos.com som är ett riktigt klänningsmecka. Inte så fasligt dyrt heller.

Vad roligt med bröllop!

Kram.

2009-11-14 @ 09:03:40
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tänkte också tipsa om en sida men såg att någon annan hade hunnit före =) dock så är adressen shimmer.nu. Finns en del fina klänningar där.

2009-11-16 @ 19:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0