Spya, spa och sommardäck!!!

Vi har kommit halvägs in i helgen och jag har redan hunnit med både party, avslappning och familjehäng. Vi började med en, alltid lika mysig, tjejmiddag hos syrran. (Tjejerna= Jag, Sara, Malin och Ulle) Som vanligt blev det en kväll fylld av tjejsnack, skratt och en hel del vin... men hur tänkte jag där??? Jag skulle ju ta det lugnt för att orka med jobbmöte på lördagen!!! Helt plötsligt hade klockan blivit 2, glasen hade redan tömts alltför många gånger och det var nog tur att vi bröt då... ja bättre sent än aldrig! 

Hemma i sängen blev det endast några minuter i ryggläge innan spyan kom... nej inte min. Ebba klagade från sitt rum och när jag kom in sa hon att hon mådde illa. vips låg en spya på golvet. Varför??? Ja det undrar vi också för hon har inte varit dålig varesig före eller efter det. Hon måste ha fått i sig något.

Sen blev det några timmars sömn innan klockan ringde. å ringde, å ringde. Shit va trött jag va, dessutom kände jag mig fortfarande berusad! Skickade sms till mona:
Jag: "Skulle du med idag?"
Mona: "Japp..när åker du-jag åker gärna me dig:-D
Jag: "Like i could drive? Åker gärna med dig... El ska vi ta taxi.Jag ä dö"
Mona: "Shit.."
Jag: "Vad menas med d.?"
Mona: "Jag blåser just nu..d va länge sedan jag varit så på g..hum väck jon :-D" (Mona blåser 1,7)
Jag: "Shhhiiiit...
Mona: "Det snöar.."
Jag: "Jag spyr" (vilket jag dock INTE gjorde, även om det snurrade just då).
Mona "Jävla förebilder vi blir... typ luktar illa"
Jag: "Vadå ska vi va förebilder?"
Mona: "Oj..du är en dååålig människa.. Jag ringer strax"

Till slut kom Micke och räddade oss och vi tog oss så ner till salongen där vi förvisades till två bilar. Jag skulle åka med Tina vilket var ok, trodde jag. Turen gick mot Fryksås (vi viste bara att vi skulle ha baddräkt med oss). Redan på stora vägen började Tina prata om sommardäck. SSHHHHIIIT! tänkte jag för typ 5e gången den här morgonen. Efter en slirig uppfärd står Anna still i korsningen Fryksås/Grönklitt vilket betyder att Tina måste sakta in och losar all fart hon så väl behövt för att ha minsta chans att ta sig upp till Fäboden. Svordomarna haglade ikapp med det snöblandade regnet utanför och för att se vevade Tina ner ALLA rutor på bilen. Jag skrattade hysteriskt åt situationen (och av räddsla) medan Tina envist hasade sig fram och tillbaka på vägen. Efter ytterligare ett misslyckat försök att nå Fryksås fick vi ställa bilen neranför backen och Anna kom tillbaka för att ta oss sista biten upp. Där väntade dock belöningen. 4 timmar i spamiljö. Jobbsnack varvades med behandlingar, bad, bastu och lunch. Jag valde en ansiktsbehandling med massage.... otroligt skönt och avslappnande. Skulle kunna tänka mig att tillbringa alla jobbmöten på det här sättet.



Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ha ha Jenny du är så damn good på att berätta. Ja vi hade en härlig dag. Kram..o puss fylletratt. Skål

Kram A

2009-11-14 @ 23:10:00
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

Ja..jag säger bara det..vilken jäkla seriös helg..nooot !! Tur att man hade arbetsrelaterat myspys i fryksås så man kan säga att man gjort nått vettigt förutom att luktat illa ;)

2009-11-15 @ 15:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0