-Solen!! *applåd*

Efter en halvkass natt, med barn som fortfarande brottades med sviter från magsjukan, vaknade jag upp till en strålande dag. Jag blir så påverkad av solbristen. Den här tiden på året är riktigt blä även om solen kommer fram på dagarna, men nu när den varit helt osynlig har det varit värre än någonsin. Att se till att nyttja de få timmar den ändå visar sig kändes därmed som ett måste. Eftersom barn och karl låg nerbäddade i soffan och mös, såg jag till att få på mig träningskläderna och gav mig ut på en löparvända. Åh herre gud va skönt det var. När jag sedan kommit ner till campingen var det så vackert att jag hade önskat att jag haft fikakorgen med mig. Fast det är klart, det hade ju blivit lite ensamt att sitta där helt själv. Jag stannade ändå till och bara andades in härligheten. Snacka om meditation.

...men det var träning jag var ute på så det var bara att springa vidare.

Efter dusch och mat tog jag och Ebba en tur till Lisselhed för att se hur det gick för Mona och Micke på tomten. Det har ju liksom blivit ett hus nu och "skelettet" innomhus börjar komma på plats så man kan urskilja rummen.

Därefter tog vi ett mysstopp hos Anna för att gosa till kattungarna... Jag tror jag tar allihopa. Eller varför inte 2 i alla fall. Nej stopp nu Jenny. Det är fullt upp att klappa Jon medhårs för att få hem en. Vi, jag och barnen, har i alla fall våran "favvo".



Ska avsluta detta blogginlägg med att visa resultatet av mina "gröna fingarar" ;) Se va fint orkidéerna blommar. Enda blommorna jag verkar riktigt klara av, kanske just för att jag är så kass på att vattna. Mig gör det dock inte så mycket för jag ÄLSKAR orkidéer! På den högra bilden kan ni till och med se att det börjar komma blad på en av stjälkarna. Någon som vet hur det kommer sig eller vad man ska göra med det????? hade hoppats att man kunde få en babyplanta av den...?!!! :)


Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Baby planta är precis vad det är, bara att plantera i ny kruka! Nu måste ju jag ut o springa också, vad jobbig du är! Kram hi hi

2009-11-22 @ 13:46:54
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0