Ski 1000, rock´s on!!!

I slutet av april 2008 blev jag och Jon medbjuda till Ramundberget och afterski 1000. Flera vänner har pratat om denna tillställning som den coolaste och roligaste afterskin, ja ja det är säkert kul har jag tänkt. Nu vet jag vad de menar. "Ski 1000 rockar fett". I våras drog vi därför dit igen, utan att bli det minsta besvikna. Självklart står en stuga redan bokad inför nästa års avslutning i "Ramis". Vad är det så som skiljer Ramis från t ex sälen??? Folket skulle jag i första hand säga. Nu gör jag en hård bedömning och den är självklart inte genomgående för alla besökare men ändå min uppfattning. I Åre samlas många "bratz", till Sälen drar resten av 08:orna och en yngre publik. I Ramis kan du va dig själv för en stund :) ...här är norrläningarna, norrmännen och den avslappnade skaran av människor. De som älskar att klä ut sig och spexa. Här får du... eller nästan MÅSTE du ta gummibåten nerför slalombacken för att kraschlanda i baren på afterskin.


En bild från årets tillställning. Ok då vi dricker champange, men mer Bratz än så blir det inte ;)

Hur kommer det sig då att jag skriver om det här nu, när skidsäsongen inte ens kommit igång än??? Jo. I fredags lyckades jag få en invite till Spotify, *tokglad*, :) Gjorde en sökning på Joacim Cans och fick upp en skiva med "Dionysus". Lyssnade och gillade dem, varför jag sökte på dem på nätet. Döm om min förvåning när jag upptäckte att en av bandmedlemmarna var våran "johnny-Rocker" (Johnny öhlin) som vi träffat båda åren i Ramis. Vi satt och drack några öl och han gjorde ett litet Gästspel på scen (2008). Vi pratade om att han spelade, men jag visste aldrig vilket band det var. Kul när man"springer på" honmom på det här viset.
Johnny Öhlin
Johnny "rocker" Öhlin, Snodde bilden från hans sida på "fejjan" ;)

Rock on friends!!!!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Hm..kanske skulle hänga på till Ramis....

2009-11-15 @ 13:02:04
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: a

kanske man ska åka till Ramis! ;)

2009-11-15 @ 15:09:05
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: micke104

skulle ha sagt du vill ha spotify, hadde jag fixat de

2009-11-16 @ 06:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0