Höst, bäst eller pest...?

Grönt, gult, rött.... färger överallt! Frisk luft, härliga skogspromenader, rykande tekoppar och levande ljus. gosiga stickade koftor, eld i öppna spisen, soppor, nyplockad svamp och nystart av tv-serier...

Hösten är härlig!



...eller????

Jag försöker å jag försöker.... det ÄR fina färger och det ÄR mysigt med höstpromenader i skogen. Visst men jag kan inte gilla faktumet att det är höst, det går bara inte.

Frisk luft och skogspromenader... visst. Sitter inspärrad i skolan och förpestas av sprayer, permanentvätskor och misslyckade frisyrer. Å den enda svampen man kommer i närheten av är de som växer mellan tårna... :S När man sen rullar in på gården är man så trött att den enda promenad man orkar med är den in ifrån bilen. Och skulle man mot förmodan ha ork till en promenad, har det ändå blivit för mörkt. Kanske hinner man med en kopp te, men de nyastartade tv-serierna kan jag glömma eftersom det även är andra serier som tydligen MÅSTE kollidera med dem, Elitserien!! Borde kanske avnjuta min kopp te i en mysig kofta framför en sprakande eld... men varken öppen spis eller kamin finns instalerad (kakelugnen i sovrummet får jag inte eld i pga värmen... å parkettgolvet är ingen bra eldstad tycker Jon), å en härlig höstkofta har jag endast råd att fönstershoppa.

OK... jag gör ett sista försök. Jag letar fram IKEA-värmeljus, kokar en kopp te, letar fram en gammal lusekofta och rabblar mantrat en vända till:
"det är härligt med hösten, det är härligt med hösten, det är härligt med hösten...."

Hoppas det fungerar...!!!

Sol jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Nämmen..lilla gumman..

Även mitt i ditt försök att vara possitiv..så gör du inget bra försök..fyyy... elda parkettgolv..pyttsan..

Näe..du får verkligen lov att sätta upp lite delmål att se fram emot, små som stora.. dvs..planera upp några helger under höstmånaderna så känns vardagsdagarna under veckorna lite lättare..



vi kanske skall planera in en kväll med ljus, vin o glögg och försöka avsluta filmen.. mohahahaa..



Kram å hångel

2009-10-02 @ 07:11:06
Postat av: Anonym

...öh planera in något!!

Jag har ju fullt upp med att hinna med allt som är planerat.

Men en liten glöggkväll låter underbart ;)



/Sol Jenny

2009-10-02 @ 07:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0