En helg... med tillbakablickar!

Ännu en helg svischar förbi. I fredags var det äntligen dags för middag med Mona och Micke igen. Har gått några veckor nu eftersom Mona befunnit sig på andra sidan...
Därmed fick man "lov" att ta igen de senaste veckorna. Busiga som vi var ringde vi hem ungdomarna från krogen, och dom gick med på det, för att de skulle sitta barnvakt medan vi "vuxna" drog upp till Grönklitt. Där våldsgästade vi herr och Blivande fru (????) Carlsson. För allt detta blev jag liggande med sprängande huvudvärk, 3 uppstötningar och ont i magen halva lördagen.

På eftermiddagen hade jag kryat på mig, vilket var tur eftersom nästa underbara möte då ägde rum. Roine, Terese och barnen kom förbi med sina två valpar. Värsta söta, och det finns ett par kvar i kullen.... VILL HA!!!!
  

Söndagen har varit lugn. Barnen har haft kompisar här, Jon har bytt till vinterdäck och jag har fixat och donat här hemma med tvätt och andra tråkiga måsten. Dagens plus i kanten till mig själv är nog ändå att jag tog en sväng med springskorna. Kalle, min vapendragare vid dessa tillfällen, är suverän att ha med sig. Han fungerar verkligen som "hare" och får mig att springa fortare än vad jag hade gjort om jag var själv. 40 minuter blev det, och det är jag nöjd med.

Jag har även tömt både mammas och mina kameror. Hittade en hel del både roliga och fina kort från den senaste tiden som jag tänkte bjuda på:
 

 
KUSINER. I somras bestämde vi att vi skulle ha ett kusinkalas istället för att springa köpa presenter till alla under året. Alla barnen samlades i sommarstugan på Jäsen och alla fick ett paket var (som vi föräldrar köpt till dem). Så mycket bättre än att skicka till alla. Barnen trivdes som fisken i vattnet. Det blir nog en repris nästa år.


  
ÅKE 50 ÅR. Min kära morbror har gått och fyllt år. Eftersom han inte hade tänkt ha något kalas blev det överaskningsfest istället. Nära och kära hade samlats i en festlokal dit "Mobbo Såke" lurades. En trevlig kväll med god mat och singstar, i alla fall för mig och syrran (vi har lite svårt för att lämna ifrån oss mickarna när vi väl fått tag på dem). Tredje bilden är på min andra morbror, Nisse, och mormor. Världens goaste! Synd bara att han vägrar ställa upp som skäggmodell....


Sist, men inte minst, en bild på min underbara familj tagen på Öland i somras.
Jag är verkligen bortskämd med en underbar familj, en fantastisk släkt och de bästa vännerna.
Jag älskar er så mycket allihopa.

KÄRLEK!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

Hallå där! Jag säger det igen...Ebba=Jon ;) Du håller med va Mona? hihi! Ha en underbar dag Kram

2009-10-12 @ 07:54:09
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Anna Nämd

Jag håller med iallafall ;)

Usch Jenny vad tiden går fort, måste inte du ha lite praktik i morgon tisdag? ;)

Kram A

2009-10-12 @ 08:17:18
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

För Er som inte vet det..så brukar vi ha fam. jon o Jenny lite inneboende vissa helger..till det hör saken att jag har aldrig sett Jenny se ut som ett lik.. men nu är det avklarat! :)

Ja..vem är ebba lik.. där har jag dessvärre olika varianter.. refererar till (Mormor) Majlis bild när hon var liten..ghaa..vilken kopia-jag trodde verkligen det var ebba!! .. men ibland som tex detta fina kort på Jon å barnen ..dyker dragen från Jon upp.. självklart är det väll så att man har bägge drag från sina föräldrar..men oftast mer lik den ena parten... men här är det totalt förvirrande gällande Ebba..Men i slutänden så är det nog def Majlis sida som "vinner" både på utseénde och sätt att vara.

Lille Kalle blir nog en lennart upp i dagen så där kom det släktdraget fram...



Mina barn är däremot BARA lik mig, vilket för dem både är gott och ont!! mohahahaha.. skoja..-men bara lite!



Skönt att lördagen blev lugn o fin.. vi hade också en mkt trevlig lördag där vi avslutade på mc gregors och svingade 3 öl samt kollade fotboll - därefter smet vi direkt hem och lade oss..vi var såååå duktiga och undvek "partymänniskor" för att vi verkligen behövde vila efter fredagen!

En middag på mc Gregors måste härmed planeras in!



kram kram

2009-10-12 @ 16:12:28
Postat av: ulle

Håller då med om att Kalle va väldigt lik Lennart på den här bilden. Och mina barn har haft tur...ingen är lik mor sin ;)

2009-10-12 @ 19:33:40
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Annika

Jag är snart frisk och vill vara med på allt roligt!!!

2009-10-12 @ 19:46:11
Postat av: Emma

Svar: Ja, det var jätte trevligt att ses en snabbis. Var bara kul att kunna hjälpa till! Vore ju helgalet att behöva åka till Borlänge bara för något som kostade 5,- metern ;)



Ha det så bra! Ska hälsa till Fam. Persson/Larsson



Kram kram

2009-10-13 @ 18:45:25
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: ulle

men du Jenny...verkar va en jävla rockig låt du och Sara sjunger till hihi ;)

2009-10-13 @ 21:34:15
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0