Förkylningstider!!

Nu verkar den va på G... Förkylningen. Jag står dock beredd att mota den i dörren. Efter att ha vaknat med en klump i halsen och tungt huvud fick det bli en vända till apoteket på lunchen. Stannat hemma?!!! Nej skulle inte tro det. Vi har fullt med kunder och det är inte kul för klassisarna att jobba arslet av sig. Många av dem mår som jag, och till och med värre. Tack vare desamma klarar vi av att kämpa oss igenom även de tunga dagarna, det är tea,work det :) Till lunchen hällde jag i mig två magnecyl koffein brus och en berocca, sen var man "fit for fight". I morgon blir det arbete på Hårteamet med familjen som kunder. Först ut är brorsans fru Helen och sen mamsen, och därimellan Carran... fast hon kan väl få räknas in i "la familia" hon med.

     Magnecyl-koffein brus

På tal om förkylningar så har Ebba fått kallelse till BVC på måndag för att ta vaccin mot svininfluensan. Hon ligger tydligen med i prio1 listan på grund av hennes astma. Jag har tvekat fram och tillbaka flera gånger men jag och Jon har ändå beslutat att vi ska vaccinera barnen. Jag är inte alls uppsjasad över det här med svininfluensan, jag kan inte tro att det är så farligt. Ändå måste jag lita på sjukvården när de rekomenderar mig att vacinera mina barn. Skulle dom mot förmodan drabbas, och något händer dem, skulle jag ALDRIG förlåta mig själv att jag tackade nej. Jag hoppas vi gör rätt!?!



Nu ska jag gå och ta hand om mig själv. Te med honung och sen mycket sömn...

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Svärmmor

AAAAtjo på dig.

2009-10-15 @ 21:33:57
Postat av: Svärmmor

AAAATJO PÅ DIG

2009-10-15 @ 21:35:33
Postat av: Annika

Bra att ni kommit överens om att vaccinera; helt rätt beslut och det bästa ni kan göra!!

2009-10-15 @ 21:48:53
Postat av: Malin B

"Hemma" i Skellefteå var det i fredags ca 500 elever som var drabbade.... Så om den kommer, så kan den komma med buller å bång!! Astma gör det ju inte lättare även om man bara får en mild variant. Ni gör nog det enda rätta, trots allt! Kram, vi ses i morr`n

2009-10-15 @ 22:39:19
Postat av: Mona

Helt rätt på barnfronten..

Själv våndas jag för egen del.. tycker att jag isåfall får bli sjuk ..men har man något man ser väldigt fram emot, som kanske blir drabbat tack vare att man blir däckad då.. det gör att jag ändock funderar på detta...enbart för den sakens skull !!

Annars skulle jag nog låta bli..och hålla mig inlåst så jag inte smittar andra!



kram o krya på dig..men jag kanske ser dig på lunch idag :)

2009-10-16 @ 07:02:16
Postat av: Annika

Viktigt att vaccinera sig; förutom att du själv får ett 80%-igt skydd så minskar du risken att sprida smittan - även om du själv inte blir sjuk så kan du föra smittan vidare och vaccinet gör att du minskar risken att smitta andra. Så vaccinera er när ni får chansen!!

2009-10-16 @ 07:21:44
Postat av: Mona

Men..hallå..nu måste jag ju omvärdera mina tankar.. jamenar..jag kan gärna vara sjuk å hålla mig gömd om det vill sig illa.. men att sprida smittan å inte själv bli sjuk..hum..det är elakt av mig..

Isåfall vill jag ha den el pronto.. långt innan jag drar min kos :)



Åh hej Jenny..var det här din blogg mohahahaha ..blev lite vårdcentral över det hela :)



kram kram till alla



2009-10-16 @ 08:45:22
Postat av: Malin HÅ

Ooh, det här måste man ju bara kommentera...

Med hjärt- och astmasjuka barn i familjen vill jag slå ett slag för att man ska vaccinera sig! Även om man inte själv bryr sig om att bli sjuk så är det ju just det där med att smitta andra...och som jag förstått det så är man smittsam flera dagar innan man själv blir sjuk och därför inte kan gömma sig (Mona...).

Så ut och vaccinera er :-)

Kramis Jenny <3

2009-10-16 @ 14:56:40
Postat av: Anna Nämd

Vaccination blir det...Även om jag är kluven...suck.. Bra jobbat idag Jenny! Puss o go natt. ;)

2009-10-16 @ 22:17:30
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: ulle

Och hur jag än gör blir jag alltid kärringen mot strömmen?...vi ska inte vaccinera oss. Men det är vi det, och alla ska göra det som känns bäst för dom. p.s förresten så jävla förkyld som jag varit i 3 veckor nu börjar ju få en att fundera på om JAG liksom är själva SVININFLUENSAN herself liksom. Jag som är roten till denna epedemi ;)

2009-10-17 @ 07:26:57
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: iana

Tack goa du!

Jag var allt annat än snygg när jag vaknade i morse kan jag säga! Med resterna av uppsättningen kvar :)

Vet du, vi är väldigt bra alihop, men du och Anna N, ni är tamejfaen BÄST!

2009-10-20 @ 16:13:18
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Mona

Hallå... skit i det JÄVLA (lär få käka upp detta..men jag gillar ju mat..höhö hö)

facebook som du är in på varje dag.. se till att skriva något i bloggen istället!!



Ingen kram! den får du sen!

2009-10-22 @ 08:37:57
Postat av: Anonym

http://www.fjatervalen.se/?sid_ID=63&kID=1



Kanske kan den bilden få dig att uppdatera?

2009-10-22 @ 14:26:49
Postat av: Anonym

http://www.fjatervalen.se/?sid_ID=63&kID=1

2009-10-22 @ 15:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0