Makeup... nu blir vi proffs :)

En tjej från makeupstudio är på skolan under två dagar för att lära oss "allt" om smink. Idag har vi fått gå igenom vardagsmake. Det är så kul att lära sig det här med smink "på riktigt". Visst 2 dagar är inte mycket, men jag tycker det är helt ok och det har redan gett mig såväl nya kunskaper som tips och inspiration. Efter att läraren snabbt gått igenom hur vi ska gå till väga fick vi para ihop oss två och två för att sminka varandra. Jag kände mig inte så snygg när jag dök upp på skolan trött och eländig i morse:



Men efter att Sara gått lös på mitt likbleka och särgade ansikte blev det mycket bättre...



Ska bli spännande och se hur man ser ut efter morgondagen. Då ska vi nämligen lära oss fest makeup, sotning. :)
Ska försöka komma ihåg att fixa bildbevis.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Oooo I love sotning!

2009-10-08 @ 21:01:57
Postat av: Anna Nämd

Duktig flicka, glöm inte att anteckna. ;)

Kram A

2009-10-08 @ 22:46:29
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0