Stolt mor!

Det var länge sedan jag skrev, och det är mycket jag borde skriva om, men just nu hoppar jag allt som hänt och ägt rum det senaste veckan. Istället tänkte jag stolt berätta om min duktiga son. Jag måste spendera alldeles för lite tid med mina barn för jag överrumplas gång på gång av vad de kan. Just nu står Kalle och skriver handlelista med Jon i köket. Pojken kan ju skriva....

Jon frågar Kalle om han kan skriva något annat än sitt namn. Ebba kan du väl skriva säger jag. Men Jon menar något annat och ber Kalle skriva "ost" Kalle skriver "O" "S" och är på väg att skriva "D" men ändrar till "T" när vi ljudar åt honom. Sen säger Jon "kaviar" och Kalle skriver (utan att vi lägger oss i) "K" "A" "V" "A" "I" "A" "R". Jag står bara å gapar... visst det är inte RÄTT men vem som helst fattar ju. Listan har sedan fyllts på med både "mjölk" och "ris".

Inte nog med det. När jag kommer tillbaka till köket säger Jon. Titta här nu, och skriver "KRAM" på tavlan. Kalle ljudar ihop bokstäverna och läser "Kram".

Och jag som varit orolig att det skulle bli svårt för honom i skolan som är född så sent på året. Jag är stolt så jag kan gråta!

Stora killen!!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Nu kommer en kram!!! :)

2009-10-22 @ 17:03:50
Postat av: Anna Nämd

klart dom är duktiga....finns i generna.....he he

2009-10-22 @ 17:08:05
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Pannskrutt

Gu, jag börjar nästan också gråta!

Sånt där kan få vilken 1-7 lärare som helst att fälla tårar...

Duktiga killen! Krama!!

2009-10-22 @ 20:38:48
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Moster har gjort ett bra jobb, dags att kräva löneförhöjning:) Nej då, han är såååå duktig. Kram kram

2009-10-22 @ 22:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0