Älgjakt!

Första vardagen som "älgjakts-gräsänka" är över. Eftersom jag börjde denna vecka med att vara trött och slut har jag beslutat mig för att bara ta mig igenom den på enklaste och smidigaste sätt. Jag brukar alltid ha visioner om att få en massa gjort, ha det fint å städat när Jon kommer hem och helst ha renoverat tre-fyra rum... Alltid med resultatet att inget blivit gjort och ändå har jag varit slutkörd och på det fått prestationsångest och panik. Nej i år ska jag bara ta det lugnt. Laga mat och tvätta det som används men inte mer. Det behöver inte se bättre ut än det gjorde när han åkte. Därmed kommer kvällen bestå av Tv, lite chips och kall coca cola. Frossa med mig själv.

För Jon var det andra jaktdagen och resultatet idag var MVG (till skillnad från igår när antalet skjutna älgar var 0). Redan på förmiddagen fick jag SMS att de hade skjutit 3 älgar, alla inom 40 minuter. Tyvärr hade inte Jon varit skytt denna dag men han lät mycket nöjd ändå. Laget har tilldelats 4 stora djur, dagens byten var 2 stora och en kalv, 2 stora har de alltså kvar. Jag ska fortsätta hålla tummarna för min älskling, önskar att han fick skjuta en riktigt stor tjur. Ska bli så skönt att åter få fylla upp frysen med kött det har börja tryta nu. Bjuder på en bild från jakten som Jon skickat.



Nu blir det mys i soffan.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

Jaha så du får oxå sånna fina mms av din man ;) De få gånger Marcus skickar mms till mig så nog fan är det en bild på nåt dött djur hihi//kram

2009-09-15 @ 10:27:11
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Emma

Ohh, trevlig bild! ;)

2009-09-15 @ 21:12:45
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Malin HÅ

Nu börjar du förstå vad livet handlar om, gumman...ta det lugnt, gärna med ett glas vin tillsammans med chipsen (Jon lär väl inte heller vara nyktrast i gänget)...

Puss och njut av din "egentid"!

2009-09-15 @ 23:24:56
Postat av: Emelie

TACK för dina fina ord på bloggen. Jag läääääängtar oerhört mycket till den dagen hon faktiskt kan roa sig själv i två sekunder så man hinner springa på toa utan gallskrik. Jag längtar oerhört mycket till den dagen då vi faktiskt kan gå utanför dörren utan att vi måste vända in lika snabbt igen. Det är tur att det blir bättre någon gång... men just nu känns varje dag oändligt lång. Tur då att det finns fina människor som du som skickar över lite energi. Jag tog emot det med öppna armar och mår nu lite bättre. Tusen tack Jenny!

2009-09-16 @ 17:16:42
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Emelie

Just ja... Joel är underbar! Jag är tacksam för allt han gör för Minna. Vet att det inte är alla som har det så. =)

2009-09-16 @ 17:19:34
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anna Nämd

Hua vilken hemsk bild!!!

Men allt annat som du skriver verkar väldigt sunt..

Kram o tack för idag!

A

2009-09-17 @ 19:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0