Crazy days

Idag har jag haft en såndär bra dag. En dag fylld med glädje, roligheter och några (...eller rättare sagt många och långvariga) skratt! Jag vill bara dela med mig av allt detta i förhoppning att ni ska få glädjas och skratta med mig ett tag... men hur gör man det??? En story blir ju aldrig lika rolig när man återberättar den. Men det är ju inte bara det. Jag önskar ibland att jag var den enda knashjärnan som jag hade att göra med. Hade jag varit det så hade jag också kunnat skriva om alla knasigheter utan att någon annan tog illa vid sig, för då skulle det ju bara vara jag själv som gjort dom... eller hur! Nu är det ju inte så. Så även om jag skulle lyckas återberätta dagen , så känns det inte rätt att hänga ut andra i bloggen. Hmmmm...!!!

Kortfattat kan jag ju bara avslöja att jag staplat fram, fixat lite, donat lite, snackat lite...och sett till att det som måste göras blivit gjort! Och som vanlligt när jag drar fram verkar herr humor gå hand i hand. Men är det mitt fel??? Serveras det på silverfat är man ju dum om man inte tar för sig... eller???

Nog om min "icke-förklaring" av en tokcrazy dag. Här kommer en lite mer begriplig händelse. Idag har jag fått lite mer info kring mitt uppdrag i "aussieland". Blev faktiskt lite pirrig i kroppen när jag såg bilder och schemat för våran australientripp. Allt inleds med en stor välkomstshow. Det blir en kulturdag med rundtur till olika turistställen där vi kanske får uppleva både vakra naturupplevelser som möten med olika exotiska djur. Bilderna visar både coalor, kängrur och pingviner. Ser jag ett av dessa dur kommer jag le :) En dag blir det aktiviteter där vi elever från världens alla håll får sätta ihop små shower och tävla i frisyrtävlingar mot varandra. Dagarna avslutas med prisutdelning och kanske nattklubbsbesök. Sen har vi ju våra extradagar då vi gör precis vad vi vill.... Ja, jag ska förska uppdatera under resans gång.


Vad va det nu Anna sa.... !!!
"det är du som ror din egen skuta...
Du är ditt liv´s kapten!"

Jag har då medvind och hissade segel på min!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Jag skrattar, kan ju storyn som du inte kan berätta! Och visst seglar du i medvind! ;)

2010-02-25 @ 22:56:52
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0