Musikmetropolen

Stureplan i all ära... men jag undrar om inte Orsa är både kändistätare och mer i etern! Igår var Orsa ett av resmålen i "på spåret". Det bsöktes både fäbodar, Grönklitt, campingen... och "SportfåneJesper" (hi hi)
 
 
Idag tävlar "Orsa" i Melodifestivalen... Ja det måste man väl ändå säga att det är ett rent Orsabidrag när bandet, artisten OCH låtskrivaren är Orsingar!!! Nu blev det ingen rak väg till globen men en andra chans betyder ändå en andra chans. Jag gillade verkligen låten och känner mig stolt över mina "grannar".


Men det slutar ju inte där. Idag när vi skulle och handla på ICA sprang jag ihop med Joakim Cans. Vi växlade några ord samtidigt som jag såg en lapp om audition till Körslaget och team Moraeus. (Det verkar som de tänker gå igenom verenda kommun i norra dalarna) Jag frågar Jocke lite skämtsamt om han är här för att söka till kören... :) Han tittade på lappen och konstaterade att han skulle vara i byn då. Skulle ju kunna bli riktigt bra TV om inte annat, så vi kan ju hoppas han tar mitt förslag på allvar :)
 

Blev lite nostalgisk efter mötet med Joakim och fick lov att leta fram lite gamla bilder från när jag och Sara var till Göteborg och firade Joakim på hans 30 års dag... Det är 10 år sedan och det är därmed dags för 40 års kalas för sångaren i Sveriges bästa band :) Grattis Joakim!!!!

          

Rock on!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja du stumpan! Varför är allt så komplicerat! Jag hade velat kunna sjunga! Men inte då, inte en ren ton????? Men vissa de har kapacitet de! Å Jocke är definitivt en sådan!! Nästan så ja...hm äsch....

2010-02-14 @ 10:39:37
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt seriöst ser det inte ut som att ni var tio år yngre där du och Sarisen... tvärtom kanske :)

Kramkram

2010-02-14 @ 20:00:55
Postat av: ulle

Håller med...ni ser ju äldre ut där än nu??? Ni är Som ett fint vin som bara blir bättre med åren. Grattis! Själv är man som en ölbutelj som snart ska till panten....

2010-02-15 @ 19:04:00
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Johanna

När man ser de här bilderna så förstår man hur gammal du är! ;) Det kan man ju inte tro annars och det är väl tur. :) Vi saknade dig i Falun den här veckan! Krya på barnen! Kram

2010-02-18 @ 18:17:21
URL: http://mjsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0