Bröllopsspurt

En dag kvar innan det bär av mot altaret. Är inte nervös än men det kanske hinner komma. Alltid lika jobbigt när klockorna börjar ringa och man väntar på att dörrarna till en, som det känns, fullsatt kyrksal. Jag är väl inte känd för att göra saker för tidigt, men å andra sidan brukar jag alltid få till det på något vis. Så det kanske inte är alltför många av er som blir förvånade när ni hör att min bukett beställdes först idag, två dagar före bröllopet. Igår köptes mina skor och strumpbyxor. I går kväll bokade jag tid för att fixa naglarna och idag sprang jag in på en "dropin" för att fixa håret. Vilka smycken jag ska ha vet jag fortfarande inte och ikväll tänkte jag leta fram passande underkläder... eller om jag fixar det imorgon. Men först ska det jobbas, några av gästerna klippas, fixas och stylas. Jag ska få lite färg och vi ska ha Grazettemöte. Jag hoppas kunna locka löshåren mellan kunderna, annars får jag ta det efter jobbet... innan jag sticker en snabbis till Mora! I morgon kväll hoppas jag dock kunna släppa taget om ALLT. Kanske ta ett glas vin och somna gott, tidigt, för att vakna utvilad på lördag morgon.

Tiden Före bröllopet är snart slut...å en ny epok börjar. En Eldig sådan. Därefter går vi in i en snabb "lugnet efter bröllopstormen"-tid, kanske 3 dagar. (Hade tänkt bara låta tankar och stress landa i början av veckan). Men när jag åter beger mig nermot Falun framåt onsdagen är det dags att lägga i en högre växel igen för att förbereda inför Australien. Frisyrer ska testas, färger ska fixas och tekniken ska slipas... F-N om det inte ska gå att få hem en medalj ;) ...Måste i alla fall ha den visionen!!!!

Men nu lite sista bröllopsbestyr innan sängen väntar....

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är det ny spurt! Australia here we come! ,)

2010-02-24 @ 22:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0