Måla!

Det har gått väldigt segt här på hemmafronten ett tag. Har liksom inte vetat vad vi ska ta tag i, vad vi ska göra eller hur vi vill ha det. Dessutom har det varit så mycket med skolan, Australienresan och jobb. Få tiden, orken och lusten att räcka till... ja det har knappt funnits för att få kläderna rena och maten att stå på bordet. Inför sommaren hade jag dock ett mission. Jag bestämde mig tidigt för att garaget skulle bli målat. Även vår lada och härbre, staket och helst även den lilla utbyggnaden på huset, fönster och farstu... ja ALLT borde målas.  För att inte bli tokig, stressad och bara deppad hade jag dock beslutat att garaget det fick bli årets MÅSTE! Nu är det klart! ...ja så när på att fönster och knutar ska strykas (dvs det vita). För att kompensera det har jag dock påbörjat målningen av ladan... så JA, jag känner mig lite nöjd med mig själv. Tyvärr tog färgen slut men kanske blir det inhandlang av ytterligare en hink i morgon. 30 liter har jag använt upp so far. och kanske, kanske har jag även målat ladan innan kylan kommer och sätter stopp för årets utemålningar!
Garaget innan målningen påbörjades. Vackrare bilder med ny färg får jag se till att det kommer senare...

Sol Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0