what goes around comes around... eller är det bara tur????

REINKARNATION:
(beskrivning enligt wikipedian)

Själavandring eller reinkarnation; från latin: re: åter och karnis: kött, det vill säga åter i köttet, är ett begrepp för trosföreställningar som innebär att en människas själ inte dör med kroppen, utan att hela själen, eller delar av den, kan övergå i en ny kropp, endera i människa eller djur. Centralt i den hinduistiska reikarnationen är den karma man skapat genom att utföra goda eller onda handlingar, enligt principen som man sår får man skörda. Karman i detta liv bestämmer nästa, och så vidare. Inom buddhismen är slutmålet nirvana då man lämnar återfödelsernas kretslopp. Karmalagen betraktas här som en universell andlig naturlag.

Varför nu detta??? Jo någonstans tror jag på detta fenomen. flummigt??? ....JA!

Jag försöker alltid ställa upp för mina vänner. Jag gör mitt bästa, ibland går det bra ibland kanske jag misslyckas... men någonstans så försöker jag. Jag försöker vara possitiv, tänka goda tankar, vara god... men ibland sitter djävulen där på min axel... och jag accepterar det, för jag tycker det är ok. Lite jävlig måste alla få vara ibland... eller hur, hur kul är det annars???! ;)

Jag tror på reinkarnation, ja det gör jag... Men ibland tvivlar jag... hur god kan man bli??? Har inte ALLA både gott OCH ont i sig??? ... jag tror ju det, hur illa det än må låta. Men ibland undrar jag om inte jag har varit lite väl onaturligt god i mitt förra liv. Jag har mång fel och brister, det vet jag... men ändå har jag människor som lyfter mig innan jag ens hinner falla! Hur sjukt är inte det????

Varför nu detta svamel??? Jo mer än en gång har jag en jag lyfts upp av vänner runt mig. Vänner som ser saker jag knappt vet själv. Ser vad man behöver innan man själv känner det. Ger svar på mina frågor innan jag börjat fundera...

Jag säger bara det. Hade jag bara funnit receptet av vad somliga av mina vänner består av så hade jag varit berikad med ett nobelpriset i kemi! lyckopiller släng er i väggen!

Tack å hej!

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Jasså..gott å ont i dig.. vem har inte de så säg !!??

Ps.. jag har några recept..jag delar gärna med mig =O)



kram å hångel <3

2010-07-04 @ 12:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0