Har du hört berättas om...

Tillbaka till rötterna, patriotisk, hemmakär, nörd, insnöad... kalla mig vad ni vill men när det är något på Tv "hemifrån" tycker jag det är SKITKUL! Vi lät till och med barnen stanna uppe lite längre ikväll för att följa Kalle Moraeus i programmet "hemma hos Kalle" (en programserie i SVT där man i varje avsnitt får följa en folkkär kändis). Jo visst, bland får dessa program till och med mig att skämmas lite och önska att jag kom ifrån ett helt annat land... men ofta, som ikväll, får de mig att inse hur vackert och underbart vi har det här i Dalarna och Orsa. Och jag är stolt över vad vi har att visa upp. Jag kommer säkert få kommentarer på hur pisamt det är å se, att man ska skämmas, att det är si och så... DET SKITER JAG I. Jag väljer att se det possitiva, ni som väljer det negativa får stå för det!

På programmet gillade jag verkligen frekvensen där Kalle och Tina Ahlin sitter på härbret och spelar och sjunger. Fick lov att slänga mig på luren och försöka få en bild... lyckades inte så bra men fick lov att ta med den i alla fall


Visst bilden ÄR dålig men visst går det ändå att urskilja vissa likheter...

 

Eller???

Det är ju som en saga!

...hör du kärlekens alla toner.... tra la la lala la la!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ha ha nu fick du till det! Mycket närbesläktat!!!

2010-08-01 @ 12:07:46
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: aussie

hoho.. du kan du ;).. Förresten.. snygg hårologi bild där ;)

2010-08-02 @ 22:20:40
URL: http://livetmedlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0