För den som tänkte "lyllos Jenny och Anna"...

Australienresan närmar sig.. och dagarna springer iväg. Ska verkligen bli skönt att komma iväg och fylla dagarna med annat än "vardagsbestyr". Självklart är det med en tår i ögat jag stoppar om mina barn på kvällarna nör jag tänker på atty jag inte får se dem på två veckor, men de har ju sin pappa hemma så det ska nog gå bra. Blir nog värst för mig själv som får dras med ett dåligt samvete. Jag försöker dock fokusera på allt possitivt med resan.

Jag och Anna får möjlighet att umgås (tro det eller ej men fast vi är på samma ställe mer eller mindre varje dag så hinner vi inte just umgås).
Jag får komma till ett land och se saker som de flesta av oss bara drömmer om.
Jag blir berikad av erfarenheter, inte bara resemässigt, utan framför allt inför min kommande (fortsatta) karriär.
Redan nu har jobbet med tävlingsbidraget gett mig erfarenhet och kunskap jag lätt bär med mig i framtiden.
Jag ska få se kängrusar och koalor (måste...)

... men så var det ju det där. När jag fick den här drömmen uppfylld och vann denna resa svävade jag på små rosa moln tillsammans med dessa kramgoa exotiska härliga djur. Igår i bilen på väg till Falun lyssnade jag på radio, och dom J---- (förlåt) radiopratarna stack hål på varenda drömmoln och fick mig att ramla pladask ner i ett sementgolv. Där hade de hjärta och sitta och överrösa  mig med information omen annan typ av varelser.

"i Australien har man "döda paddor"-dagen då folk går ut med golfklubbor och basebollträn för at slå ihjäl giftiga paddor som varje år dödar en mängd husdjur"
" i Australien finns ormar vars gift kan döda 1200 vuxna män"
"I Australien finns många krokodiler, sötvattenkrokodilerna är "snälla" men saltvattenkrokodilerna slukar en"
"i Australien blir varje år "X" personer dödade eller attakerade av hajar"

... HALLÅ jag fattar.

Cirka 10 000 paddor dödades under Toad Out Day.


Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ha ha, jag ser att din frustation på dockj.veln lyser igenom....ha ha

2010-03-30 @ 09:19:35
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

Arch..skärp dig.. här i sverige dödar vi älgar som om de var skottpeng på dem.. å de kan vara farliga i brunsttider..öh.., en å annan björn å varg..som enl. många är JÄÄÄTTE farliga.. huggormar har vi massor..dödar dem ändå fast vi inte får.. för att inte nämna våra eminenta djur: fästingarna som bringar sån olycka för många.. bit ihop å va gla tjohooo kram

2010-03-30 @ 10:47:00
Postat av: Tigge

Tänkte bara passa på och önska dig lycka till där nere o hoppas ni får en fantastisk resa trots alla djurdödare o farliga djur. Är iallafall riktigt avis på er som ska resa dit kan jag lov. Själv får man nöja sig med en Tenriffaresa vilket i och för sig inte heller är fy skam. Vi flaxsar iväg en bit neråt om 10 dagar. Ha de bäst där nere!

2010-03-31 @ 20:54:53
Postat av: Emma

Lycka till & hoppas att ni får en jätte bra resa! :)

2010-03-31 @ 21:39:23
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0