Det fixar sig

De senaste dagarna har det gått upp och ner, verkligen upp och ner... fast nu börjar hastigheten på hissen lugna sig och riktningen går alltmer uppåt. Jag pratar om förberedelserna för australienresan och då jobbet med dockan och mitt tävlingsbidrag. Tävlingsgrenen jag ska vara med i heter "avant gade" något som inte alls är "JAG", mer än att jag gillar utmaningen och att pressa mina gränser. Jag anser själv att jag valt den svåraste grenen, jag har inte fattat vad jag ska göra, hur jag ska göra det och knappt varför.... kommer bli så stolt över mig själv bara jag får ihop en skaplig frisyr, sen får det gå som det går resultatmässigt. Här kommer några proffessinellt gjorda Avant garde frisyrer så ni får en bild på vad jag pratar om.

 
(Bilder från frisörskablogg)

Idag var mamma så snäll och ställde upp och tog hand om barnen efter skola och dagis. Jon har åkt till skogen med jobbet och jag har varit i Falun. Eftersom barnen varit hemma tills idag ville jag ha en backup om de blev dåliga. Ebba har varit till Lekkompaniet med dagis medan Kalle tillbringat dagen på Orsasjön med skolan. När jag hämtade upp barnen frågade Ebba mig vad luckorna i trappen var (mamma har som vindsutrymmen på båda sidorna i trappen)

- Det är vinden där, svarade jag enkelt.
- Där får man inte öppna, påpekar Ebba.
- Nej, svarade jag... mest för att slippa neka till en titt.
- Nej, för då dör man, säger Ebbba frågande.
Jag funderar på vad hon har för uppfattningar och känner att jag nu måste protestera och ta bort dramatiken.
- NEJ, det gör man inte. säger jag.
Lite lugnare påpekar Ebba då:
- Det bara blåser därinne!!!!!

Så smart, och ändå så fel. Så coolt med barn och deras uppfattningar. Jag hade ju talat om för henne att det var "VINDEN". Vinden för henne är ju blåsten ute, väderfenomenet. Utrymmmet under tacknocken har väl inte hon någon koll på.... SÖTNOSEN.

 eller





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0