En lördag... myslördag!

Nu är jag så där GLAD. Så coolt att Moraeuskören precis tog hem flest röster i Körslaget. Folk får tycka vad de vill, men körerna härifrån (norra Dalarna) sticker i alla fall ut och är annorlunda... och BRA. Extra kul är det förstås eftersom Hårteamet varit med och sponsrat kören med hårvård och sminktips, så kören sjunger inte bara bra de är så dame snygga också ;)

För övrigt har det varit en bra dag idag. Efter en lugn morgon tog jag barnen och åkte till Mora. Jag är ju gräsänka några dagar medan Jon är på skogen med arbetskompisarna för att fiska och åka skoter (läs dricka öl). Efter en shoppingrunda utan inköp, (förutom tårtbitar, choklad och pannkakor) åkte vi till våran bästaste "gammelalice" (min mormor). Vi myste och drack kaffe ute i vårsolen medan barnen gjorde en snöstruts.


Efter ett par timmar for vi vidare för att göra ett stopp på kappahl och sedan ICA-Maxi. Redan på förstnämnda platsen  hade Ebba fått nog och somnade där hon satt. Den ungen är helt otrolig. Hur lyckas man?!


Efter ännu ett fikastopp (hos Mona och Micke) kom vi till slut hem. Där väntade myskväll med juvelerna, först middag och sen Körslaget. Inget dåligt slut på en bra dag.


Nu är det dags att avrunda och förflytta dessa två guldklimpar till sina sängar.


Go Natt!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

vilka gofisar säger jag bara! Duktig du är på att fika Jenny, imponerande egenskap...ha ha

2010-03-21 @ 19:31:57
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0