Moraeuskören!

För er som missade Team Moraeus igår, här kan ni se och lyssna till "våran" duktiga kör. Åsikterna kring vilken kör som gjorde bäst ifrån sig haglade fram på facebook under gårdagen (och gör kanske fortfarande). Hårdrocksfan som man är borde kanske team gyllenhammar, som framförde "fox on the run", vara favorit. Men den här gången är patrioten i mig större än hårdrockaren. Men helt hemmablind är jag nog ändå inte, fler än jag måste ha förtrollats av Moraeuskören då de stod med lest röster efter gårdagens program. Lyssna själva och avgör:




Det är nu tredje året som en kör från "trakten" deltar i programmet. Första året sopade Team Cans (Mora) banan med de andra körerna och tog hem segern Lätt :) Förrs året föll Team Stefan (Älvdalen) på målsnöret då de tog en hedrande andraplats. Man kan ju undra vad det är som gör dessa körer så populära. Jag tror det är deras förmåga att vara annorlunda som gör dem till vinnare. När Joakim stod där med sin hårdrockskör var det något ingen annan hade. Idag är det gjort och det krävs något nytt, spelar ingen roll hur bra det än är med hårdrock. Stefan är ju den sprudland sprallkillen som man blir så glad av, vilket förstärktes med dansbandsgengern... tyvärr räckte det inte hela vägen. Men får patrioten sticka fram kan man ju bara fundera hur Ola vann. Varför monterades konfettin upp över hans kör redan INNAN programmet????? Var det en tillfällighet och hade de flyttat Stefan kör om de hade tagit hem segern. Blåst konfettin dit sa man... men var fanns fläkten??? Nu stänger vi ner patrioten. Det fanns säkert ett sätt, vi måste ju ändå tro på rent spel.

Det ska i alla fall bli spännande att följa Orsas kör och se hur långt det räcker...

Jag kommer rösta!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Japps.. din tanke är def tänkvärd!!

Åh javisst så röstade jag på Kalle denna gång..åh det hade bara i syfte av att det var det mest proffsiga framträdandet (sångmässigt) denna vända.. -nära att Picasso också fick en röst!

Hur nästa vända blir återstår att se..min röst går på den kör som utför bäst musikaliskt /proffsiga framträdande, (men som orsabo så hoppas jag självklart på att det går lika bra nästa gång, vore ju tråkigt att ge någon annan min röst =D !)



tjing



2010-03-21 @ 14:32:09
Postat av: Anna Nämd

Ja de var bäst! Och snyggast! Speciellt Kalle, undrar vem som klipper han ;)

2010-03-21 @ 19:34:00
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller med dig om att Team Cans verkligen var bäst. Men Team Älvdalen? Nej! Känns som om de var med bara för att TV4 vet hur mycket älvdalingarna (och uppenbarligen grannkommunerna) lägger på att telefonrösta. Cash is king!

Orsakören, däremot, tror jag mer på. Håller med Mona om att det var dem eller Picasso som var bäst.

Nu får vi hoppas att Moraeus håller måttet och att de vinner för att det är bäst och inte för att orsingarna är bra på att rösta :)

Vad stora dina juveler blivit. Och söta är de så klart.

Kram /S

2010-03-22 @ 16:45:22
URL: http://sofialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0