Leker med dockor.

Idag, äntligen, har jag påbörjat infärgningen av min docka som jag ska tävla med i Australien. Det går.... nja, jag har faktiskt ingen aning. Det ska va en färg här, en där, och lite annat mittimellan, sen blir det mörkare mot ljusare och rödare till guldigt. När det är klart ska allt täckas över med skarpare röd och sedan delas upp på sätt sätt. När färgningen är klar är det bara att vrålträna för att kunna fixa de sista klippen som ska vippa till det lite här och där. När allt är klart är det bara att få till det som det ska va på 60 min... klarar jag det så är jag nöjd.

Men det är ytterligare några detaljer som måste fixas med. Dockan ska sminkas och dekoreras, både ansikte och med "kläder". Sitter och letar inspiration för att få lite idéer. Lösögonfransar och lite stenar att dekorera med är redan inköpta, så coola :)

 
(bilder från make up store)

Stenarna är dock mer orange och fransarna gör sig inte riktigt bra på den här bilden. Lägg märke till de små svarta "nitarna" efter fanskanten. I Like :)

Sminken ska, som ni säkert förstår, vara extremt, coolt men ändå med glamourös tuch. Ska bli riktigt kul tt komma igång. Bild kommer garanterat längre fram.

Tänk man blir ALDRIG för gammal för att leka. Det är bara leksakerna som blir dyrare.... jag kan lova att det är så sant som det är sagt och det gäller inte bara för våra kära gubbar. Nej vi tjejer måste väl också få leka vidare och följa samma kostnadsstege. Jag är i alla fall på god väg tycker jag... tur att det finns sponsorer så jag inte behöver göra alla inköp själv.

Från:           till:

Ser inte helt olika ut... ;) men det skiljer några tusen på prislappen! hi hi...

Nu fortsätter inspirationssökandet... och snart sängen.

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0