Saturday... a sun day!

Hade tänkt mig en tur till Mora idag men beslöt mig ganska snabbt att byta shopping mot fiske med familjen och vänner. Efter en sen natt efter middag och fest igår så kändes en lugn dag med barnen så mycke mer lockande. Vi packade lite fika och fiskespön och begav oss till Grönklitt tillsammans med P-Å, Lena och P-Ås dotter Svea. Ganska snabbt satt den första firre på kroken och barnen trivdes som fisken i vattnet (dom som inte fastnat på kroken) ;)  

Två tuffa brudar introduceras in i "FISKETRÄSKET"  av sina fiskenördar till fäder!


...medans mammas pojke klarade sig ypperligt på egen hand!

Efter fisket drog P-Å igång korvgrillning och med mat i magen drog barnen iväg på nya upptåg. Bron över bäcken var stännande att springa över och kasta stenar i vattnet från. Dom trippade på däröver som de tre bockarna bruse... först lilla Svea, sen "mellanbocken" Ebba och sist stora Kalle. Själv placerade jag mig vid bäcken för att fota de bedårande små liven. Därmed kan jag väl inte ens försöka dölja vem, som i denna saga, fick bli trollet under bron!
  
Självklart fick vi lov att avsluta besöket i Grönklitt med en snabb lekstund i lekparken!

Det var så roligt att äntligen träffa Svea igen, hon har ju blivit såååå stor (och söt som vanligt). Samtidigt ser jag hur stor min egen lilla prinsessa har blivit när vi träffar yngre barn. Tänk va dubbekt det kan vara. Man glädjs åt att barnen växer och blir stora, det är på något sätt en känsla av stolthet, samtidigt som man önskar att man kunde stoppa tiden och alltid få ha barnen så stora som de är NU. Tur att alla åldrar har sin tjusning!

STOLT kommer jag alltid att vara över dom!

Sol Jnny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0