AS1000 the place to beeee....

Som vanligt är det alltid minst tid att skriva när det händer som mest.... men nu kommer en rapport från helgen. Var nu den tog vägen?????

Efter en vecka hemma i vårt underbara land var det dags för mig att åter lämna barnen och bege mig iväg på äventyr. (jo, jag hade dödåligt samvete). Den här gången var det i alla fall tillsammans med min älskling och underbara vänner. Målet SKI 1000 i Ramis, en av årets största händelser som snabbt blivit en kär tradition. För oss var det tredje besöket... och fler väntar.

Tidigt fredag morgon styrde vi kosan norrut. Först ett stopp för frukost i Sveriges coolaste fik, Konditoriet Sveg.
 
Vi hittade dit av "misstag" för ett par år sedan eftersom det var det enda som var öppet. Då tog vi oss aldrig upp på övervåningen men denna gången blev det en riktig rundtur. Så värt ett besök. Kanske borde ta barnen dit på utflykt någon dag. Vi slog oss ner i "terror-rummet" och avnjöt en underbar frukost.
  
(bilder från konditoriets hemsida)

Helgen i Ramis rann iväg likt vattnet i en forsande älv... Fredagen innehöll lite afterski, lite dricka, lite vänner, lite dans på borden lita av varje... Lördagen blev llite mycke. Afterski på fjället i Ramis går inte beskriva med ord, det går inte att förstå med bilder, det går inte att anas med film... det måste helt enkelt upplevas. Dagen började något blåsigt men när jag och Anna (hedin) "stängde" fjället hade solen kommit fram och en underbar vårdag på fjället var ett faktum. Självklart är stugan redan bokad till nästa år och jag längtar redan!
           
(Bilder från "fejjan")

Tycker ni det ser kul ut????? det är ändå ingenting mot hur det verkligen är :) Beee there!

Coola sola... Öh
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Får jag följa med nästa år ??? =)

2010-05-07 @ 12:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0